خبر/

توزیع ۳۰ هزار ماسک در مدارس زنجان

1398/12/12 - 11:45 - کد خبر: 15711 نسخه چاپی

نصر: حدود ۳۰ هزار ماسک در مدارس مناطق محروم و محتوای آموزشی ویژه کارکنان، مربیان، معلمان و اولیا در اداره‌ها، مدارس و مراکز پیش دبستانی استان توزیع و ارسال شده است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، رییس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان امروز در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به ارائه برنامه مختلف، در راستای پیشگیری از بیماری  کرونا گفت: در زمینه اطلاع رسانی دو هزار و ۲۵۰ پوستر با موضوع سه گام کلیدی برای پیشگیری از  بیماری های حاد تنفسی و ۳۰ هزار پمفلت آموزشی پیشگیری از آنفلوانزا و ویروس کرونا، ویژه دانش آموزان و دو هزار و ۷۵۰ پوستر روش صحیح شستن دست ها تکثیر و به مناطق و نواحی ارسال شده است.
محمد عباسی افزود: در این راستا  کارگاه های آموزشی پیشگیری از بیماری کرونا برای دو هزارو ۴۷۶ نفر از فرهنگیان برگزار و مسئولان حوزه سلامت و تندرستی آموزش و پرورش نیز علاوه بر شرکت در کارگاه های آموزشی نواحی و مناطق، اقدام به برگزاری کارگاه پیشگیری از شیوع آنفلولانزا و کرونا برای ۱۷ هزارو ۶۲۴ نفر از اولیای دانش آموزان از طریق کلاسهای آموزش خانواده اقدام کرده اند.
وی اضافه کرد: آخرین دستورالعمل مراقبت از بیماری های حاد تنفسی به مناطق و نواحی اداره کل آموزش و پرورش ارسال شده و به جهت مساعدت در تهیه مواد بهداشتی لازم و آموزش تخصصی نیروها، با دانشگاه علوم پزشکی زنجان مکاتبه شده است تا در این زمینه نیز خلاء وجود نداشته باشد.
این مسؤول ادامه داد: مجموعه دست اندرکاران بهداشت آموزش و پرورش به همراه کارشناسان بهداشت علوم پزشکی از ۳۴ مدرسه بازدید کردند که در کنار آن بسته های آموزشی مرتبط با بیماری  کرونا نیز به مدارس توزیع شد.
وی اظهار داشت: ۲۰ ساعت دوره ضمن خدمت برای نزدیک به هزار و ۵۰۰ نفر از پرسنل و فرهنگیان و هشت ساعت دوره کشوری نیز جزء برنامه های اداره سلامت و تندرستی بوده که هماهنگی های لازم برای تهیه، توزیع و نصب مواد ضدعفونی کننده در ورودی ادارات برای کارکنان و مراجعان هم انجام گرفته است.
عباسی خاطرنشان کرد: ستاد پیشگیری از کرونا با پنج کمیته تخصصی در اداره کل و ادارات مناطق تشکیل شده است که در کنار آن، برنامه های پیشگیری ویژه نیز برای سرویس های ایاب و ذهاب دانش آموزان با همکاری اداره انجمن اولیا و مربیان اجرا خواهد شد.
هم‌اکنون حدود ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در دو هزار و ۵۵۰ مدرسه در سطح  استان مشغول به تحصیل هستند.
ویروس کرونا که با عنوان رسمی «کووید-۱۹» از ۱۲ دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت، تاکنون بیش از ۸۰ هزار نفر را مبتلا و جان بیش از دو هزار نفر را گرفته است.
این بیماری  از چین به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده است، ایران بعد از چین دومین آمار فوت در اثر ابتلا به این بیماری را به خود اختصاص داده است.
براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این ویروس در زمان حاضر همه استان‌های کشور به جز استان‌های زنجان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و خراسان شمالی را درگیر کرده است.
انتهای پیام/
توزیع ۳۰ هزار ماسک در مدارس زنجان خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار