خبر/

تجلیل از هنرمندان و فعالان حوزه هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی/ "آیدین تبریزی" عکاس فعال تئاتر آذربایجان معرفی شد

1398/02/26 - 13:35 - کد خبر: 1570 نسخه چاپی

نصر: در گردهمائی فعالان هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی از "آیدین تبریزی" دبیر سرویس عکس آژانس خبری تحلیلی نصر به عنوان عکاس فعال حوزه تئاتر تبریز تقدیر شد.

به گزارش نصر، گردهمایی فعالان هنرهای نمایشی  آذربایجان شرقی عصر روز چهارشنبه 4 اردیبهشت در سالن استاد صیامی مجتمع سینمایی 22 بهمن تبریز برگزار شد.

"محمد محمدپور" مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این آیین با بیان اینکه استقبال مخاطبان از تئاتر استان در مقایسه با سال های گذشته چشمگیر و امیدوار کننده است، ادامه داد: با وجود تمامی مشکلات سخت افزاری موجود در حوزه هنرهای نمایشی استان در سالی که گذشت شاهد رشد قابل توجه تئاتر در استان بودیم.

وی ادامه داد: طبق تفاهم نامه ی منعقد شده فی مابین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی و کمسیون فرهنگی هنری شورای اسلامی کلانشهر تبریز، سالن های تحت تملک شهرداری در اختیار این انجمن قرار خواهد گرفت. همچنین وضعیت عملیات ترمیم و تعمیر فضای بیرونی و داخلی ساختمان تئاتر شهر تبریز نیز در ردستور کار قرار گرفته و تحت نظر سازمان برنامه و بودجه عملیات اجرایی آن از ماه جاری آغاز خواهد شد.

محمدپور در پایان سخنان خود به پیشرفت 13درصدی پروژه جدید تئاتر شهر تبریز اشاره کرد و گفت: با تلاش نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و تعریف ردیف بودجه در سال جدید برای این پروژه، امیدواریم ساخت آن تا اواخر سال 1400 به اتمام رسیده و در اختیار بخش خصوصی و هنرمندان استان قرار گیرد.

در ادامه این مراسم "احمد رجب پور" رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی  نیز با ارائه گزارشی از عملکرد انجمن هنرهای نمایشی در شش ماه نخست فعالیت خود، از وضعیت نابسامان ساختمان تئاتر شهر تبریز انتقاد کرد و گفت: متاسفانه وضعیت امروز ساختمان تئاتر شهر بسیار نا مطلوب است و انتقادات بسیاری از جانب هنرمندان و مخاطبان  تئاتر استان بر این امر وارد است. امیدواریم به تلاش های جدی مسئولان استانی بتوانیم حال ساختمان تئاتر شهر را نیز همچون هنر جان گرفته در یک سال اخیرش را جانی دوباره ببخشیم.

این گزارش حاکی است، در این مراسم از پیشکسوتان و فعالان حوزه هنر نمایشی استان طی سال 97 که موفق به کسب مقام در جشنواره های خارجی و داخلی شده و راه یافتگان به سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر تجلیل شد.

گفتنی است در گردهمائی هنرمندان و فعالان هنرهای نمایشی استان، از  "آیدین تبریزی" عکاس خبری آژانس خبری، تحلیلی نصر به عنوان عکاس فعال حوزه تئاتر استان تجلیل شد.

انتهای پیام/

تجلیل از هنرمندان و فعالان حوزه هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی/ نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار