رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز:

علل نفوذ آب به زیر اتوبان پاسداران در دست بررسی است

1398/12/12 - 09:31 - کد خبر: 15692 نسخه چاپی

نصر: رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز با بیان این‌که عمده علل آب تجمیع شده در زیر اتوبان پاسداران به بارش برف و باران مربوط است، گفت: این موضوع توسط کارشناسان سازمان زمین شناسی در دست بررسی است.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، فریدون بابایی‌اقدم در گفت‌وگویی با اشاره به ریزش کوه در حاشیه اتوبان پاسداران، بیان کرد: اصلاح بخش‌هایی از اتوبان پاسداران در دوره قبلی شورا و شهردار قبلی تبریز، در دستور کار قرار گرفت و شهرداری در آن زمان، بخش‌هایی از اتوبان را به دلیل نفوذ آب در برخی لایه‌های زیرسازی اتوبان ترمیم کرد.
وی افزود: زهکشی آب در برخی بخش‌هایی از اتوبان به خوبی انجام نشده بود، به همین دلیل حتی در لایه‌های زیرین اتوبان شاهد وجود چشمه‌های آب بودیم.
وی با بیان این‌که مقاوم سازی اتوبان پاسداران در دوره‌ی قبلی شورا انجام شد و در حال حاضر تنها زیرسازی این اتوبان با مشکل مواجه شده است، افزود: در دوره‌ی قبلی شورا زهکشی قابل توجهی در بخش‌های زیرین اتوبان پاسداران انجام و آب‌ها به خوبی به بیرون هدایت شد.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریزبا بیان این‌که اتوبان پاسداران در پهنه‌ی خطر گسل قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: حرکت دامنه‌ای در تمام مناطق شمال شهر تبریز از باغمیشه تا انتهای حیدرآباد وجود دارد و آثار آن نیز در ریزش و رانش کوه مشهود است، طی 11 ماه امسال حدود چهار رانش و ریزش کوه در این منطقه رخ داده که هرچند بخشی از این ریزش‌ها به عدم اجرای فنی برخی از پروژه‌ها در زمان خود برمی‌گردد.
وی با بیان این‌که حرکت دامنه‌ای به ویژه در فصل بارش رخ می‌دهد، ادامه داد: با توجه به این‌که خاک این منطقه رس بوده، با تجمع آب نیز حرکت دامنه‌ای توده‌ی خاک در این منطقه رخ می‌دهد.
بابایی اقدم با اشاره به انحراف دکل‌های شرکت ایرانسل و برق بر اثر ریزش کوه، افزود: این احتمال وجود دارد که تجمع آبی موجب رواندگی و حرکت دامنه‌ای شده، البته بررسی‌های لازم توسط سازمان زمین شناسی در حال انجام است.
وی افزود: شهرداری بعد از ریزش کوه نیز ماشین آلات خود را در این منطقه مستقر کرده است و اقدامات لازم نیز در این خصوص انجام می‌شود؛ به مرور زمان شاهد رفع خطر در این منطقه خواهیم شد ولی معتقدیم اگر آسیبی به زیرساخت‌های اتوبان پاسداران وارد شده باشد این بحث قابل تامل بوده و جای بحث دارد.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز با بیان این‌که در حال حاضر تردد خودروها در اتوبان پاسداران برقرار است و مشکلی وجود ندارد، گفت: باید اطمینان خاطر داشته باشیم که لایه‌های زیرین اتوبان در چه وضعیتی قرار دارند که این امر نیز با بررسی‌های میدانی از این منطقه مشخص می‌شود.
وی افزود: اگر زیرساخت‌های اتوبان پاسداران آسیب ببیند، پایدارسازی و مقاوم سازی اتوبان در دستور کار شهرداری قرار خواهد گرفت.
براساس این گزارش؛ طی چند روز اخیر در اتوبان پاسداران، پس از تفرجگاه کوه عون بن علی، نرسیده به خروجی شهرک ارم بخشی از کوه ریزش کرده و این امر باعث تخریب کانال جمع آوری آب‌های سطحی و گاردریل حاشیه اتوبان شده است.
انتهای پیام/
 علل نفوذ آب به زیر اتوبان پاسداران در دست بررسی است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار