استاندار آذربایجان شرقی عنوان کرد؛

اختصاص 50 هزارتن شکر به استان در اردیبهشت سال جاری/ صنعت فرش دستباف، بیشترین میزان اشتغال زایی استان

1398/02/26 - 12:46 - کد خبر: 1567 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی گفت: بیش از 30 درصد تولید و صادرات فرش دستباف ایران توسط آذربایجان ‎شرقی انجام می‎ شود و حدود215 هزار نفر نیز در این صنعت فعالیت می ‎کنند.

به گزارش نصر، "محمدرضا پورمحمدی” در پنجاهمین جلسه شورای گفت ‎وگوی دولت و بخش خصوصی استان، اظهار کرد: بانک‎ های دولتی باید حدود 83 درصد منابع خود را در استان هزینه کنند در حالی که این رقم برای بانک‌‏ های خصوصی تنها 3 درصد است. اکنون حدود 60 درصد هزینه می‌ کنند که باید این روند برای تقویت صنایع و تولید اصلاح شود.

وی افزود: طبق قانون، بانک‌ های خصوصی ملزم به صرف 40 درصد منابع خود در استان هستند. برای تامین نقدینگی و گردش مالی بانک های استان نیز قرار است حساب معادن آذربایجان شرقی به بانک های استانی منتقل شود که در این زمینه انتقال حساب ‎های تعدادی از پیمانکاری مس سکونگون انجام شده است.

وی از اختصاص 19 هزار تن سهمیه شکر برای استان در فروردین ماه سال جاری خبر داد و گفت: این میزان شکر براساس شیوه نامه در بین واحدهای متقاضی توزیع می ‌شود و قرار است 50 هزار تن شکر نیز در اردیبهشت سال جاری به استان تخصیص یابد که این سهمیه از سوی انجمن صنایع غذایی استان توزیع خواهد شد.

پورمحمدی بر اصلاح ژنتیکی دام‌ های استان برای تامین مواد اولیه مرغوب و مطابق با استانداردهای جهانی تاکید کرد و گفت: برای تامین مواد اولیه این صنعت فرش تا صادرات آن باید حالت زنجیره ای در استان ایجاد کرده و آن را توسعه داد تا بتوان بخشی از نیازهای مردم مانند گوشت را تامین کرد.

استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: استان در صدد ایجاد واحدهای بزرگ فرشبافی با آورده 20 درصد سرمایه شخصی مورد نیاز است که در این راستا با تامین 80 درصد بقیه از محل ارائه تسهیلات کم بهره، می توانند برخوردار شوند.

وی با اشاره به اینکه صنعت فرش دستباف بیشترین میزان اشتغال زایی استان را به خود اختصاص داده است، اذعان کرد: بیش از 30 درصد تولید و صادرات فرش دستباف ایران توسط آذربایجان ‎شرقی انجام می‎ شود و حدود215 هزار نفر نیز در این صنعت فعالیت می ‎کنند.

وی در پایان بر اجرای قانون بیمه قالی ‌بافان در استان تاکید کرد و گفت: اتحادیه فرش باید مسئولیت تامین بیمه قالی ‌بافان و فرشبافانی را که بیمه آن ها قطع شده بر عهده بگیرد.

انتهای پیام/

اختصاص 50 هزارتن شکر به استان در اردیبهشت سال جاری/ صنعت فرش دستباف، بیشترین میزان اشتغال زایی استان نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار