مدیرعامل جمعیت خیریه قلب های سبز؛

کودکان مبتلا به سرطان شهر تبریز نگران اقلام بهداشتی نباشند

1398/12/11 - 13:29 - کد خبر: 15656 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل جمعیت خیریه قلب های سبز گفت: کودکان مبتلا به سرطان به دلیل ضعف سیستم ایمنی همواره در معرض انواع آلودگی ها، ویروس ها و عفونت ها هستند و استفاده از ماسک و محلول های ضدعفونی کننده از جمله موارد ضروری جهت حفظ سلامتی این کودکان به شمار می آید.

به گزارش نصر، "سعید نامور، در گفت و گو با خبرنگار نصر به تمهیدات جمعیت خیریه قلب های سبز برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا میان کودکان مبتلا به سرطان اشاره کرد و گفت: جمعیت خیریه قلب های سبز به عنوان نخستین خیریه حامی کودکان مبتلا به سرطان در شهر تبریز، با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور به منظور حفظ و ارتقای سلامت جسمانی کودکان مبتلا به سرطان و دسترسی آسان این عزیزان به اقلام بهداشتی، اقدام به تهیه ماسک و ژل ضدعفونی کننده نموده است تا به صورت رایگان در میان کودکان مبتلا به سرطان توزیع گردد.
وی اظهار کرد: سیستم ایمنی کودکان مبتلا به سرطان بسیار ضعیف است و ضررورت دارد که در طول سال خود کودکان سرطانی و تمامی افرادی که با این کودکان در ارتباط هستند، از ماسک و ژل ضدغفونی کننده استفاده کنند چرا که متاسفانه کوچکترین سرماخوردگی این کودکان، منجر به مرگ آن ها می شود.
نامور با بیان اینکه یکی از دغدغه هایی که از زمان شیوع کرونا در کشور داشتیم، ناتوانایی خانواده کودکان مبتلا به سرطان در تامین و تهیه ماسک و ژل ضدعفونی کننده بود، اذعان کرد: علی رغم برخی ناجوانمردی ها در احتکار اقلام بهداشتی همچون ماسک و محلول های ضدعفونی کننده توسط عده ای سودجو و فرصت طلب، جمعیت خیریه قلب های سبز همچون گذشته به عنوان حامی نخست کودکان مبتلا به سرطان شهر تبریز، تمام تلاش خود را می نماید تا آسودگی خاطر مبتلا به سرطان و خانواده های ایشان را از این بابت فراهم سازد.
مدیر عامل جمعیت خیریه قلب های سبز تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و حساسیت بالای کودکان مبتلا به سرطان جمعیت خیریه قلب های سبز در راستای اهداف حمایتی خود از این عزیزان و به پشتوانه حمایت های مردمی و خیرین خود، سعی دارد علاوه بر توزیع پک های میوه و اقلام غذایی، پک های بهداشتی شامل ماسک، ژل و محلول ضدعفونی کننده، پوشاک بچه و زیرانداز، دستمال کاغذی و مرطوب و... را بین خانواده هایی که کودکان مبتلا به سرطان دارند توزیع کرده تا بخش مهمی از نیاز های بهداشتی کودکان مبتلا به سرطان را برطرف و از ایجاد دغدغه های احتمالی برای خانواده این عزیزان، جلوگیری نماید.
نامور با اشاره به اینکه یکی از اهداف جمعیت خیریه قلب های سبز، ادامه روزانه این روند تا رفع شرایط بحرانی است، تاکید کرد: باتوجه به اینکه استفاده از ماسک چندان ضرورتی برای عامه مردم ندارد، مردم و مسئولین باید در نظر داشته باشند که چه کسانی در الویت استفاده از ماسک و ژل های ضدعفونی قرار دارند و این موضوع باید بین آحاد ملت فرهنگ سازی شود. بی تردید استفاده از ماسک و محلول های ضدعفونی کننده برای کسانی ضروری است که دچار بیماری شده و با استفاده از آنها مانع از شیوع بیماری بین مردم شود. همچنین خواهشمندیم که مردم از ملاقات کودکان مبتلا به سرطانی خودداری کنند.

وی اظهار کرد: روزانه به 50 نفر از کودکانی که داخل بیمارستان کودکان بستری هستند، پک های بهداشتی توزیع می شود؛ قسمت دیگر از توزیع این اقلام بهداشتی برای بیمارانی است که جهت گذراندن دوره های شیمی درمانی به بیمارستان می آیند.
نامور در پایان افزود: آن دسته از خانواده هایی که کودکان مبتلا به سرطان دارند و فعلا دوره شیمی درمانی شان را در بخش خون طی نمی کنند نیز می توانند با مراجعه به دفتر جمعیت خیریه قلب های سبز واقع در بیمارستان کودکان از این پک های بهداشتی بهره مند شوند.
انتهای پیام/
کودکان مبتلا به سرطان شهر تبریز نگران اقلام بهداشتی نباشند سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار