طبق تمهیدات اتخاذ شده و با توجه به شیوع ویروس کرونا/

اتوبوس‌های شهری زنجان روزانه ضد عفونی می‌شوند

1398/12/11 - 10:58 - کد خبر: 15638 نسخه چاپی

نصر: طبق تمهیدات اتخاذ شده و با توجه به شیوع ویروس کرونا، ۱۱۵ دستگاه ناوگان اتوبوسرانی فعال در شهر زنجان، هر شب بعد از اتمام ساعات کاری آنها بطور کامل ضدعفونی می‌شوند.

به گزارش ذنصر به نقل از ایرنا، رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان روز یکشنبه در این خصوص گفت: اتوبوس های درون‌شهری با توجه به ترددهای مختلف به ویژه زمان بارندگی نیازمند نظافت بیشتری بوده و با توجه به بروز بیماری کرونا این مهم بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.
فرهاد رفیعی افزود: بر این مبنا همه اتوبوس های درون‌شهری شهرداری زنجان از زمان شیوع ویروس کرونا، پس از اتمام کاری و تا آخرین وسیله نقلیه توسط افراد متولی امر مورد ضدعفونی قرار می گیرند که در این خصوص نگرانی وجود ندارد.
این مسؤول ادامه داد: علاوه بر آن ضدعفونی تاکسی های درون‌شهری نیز اهمیت زیادی دارد که در این ارتباط نیز هر شب نسبت به انجام این کار اقدام می شود.
وی اضافه کرد: آموزش های لازم از قبیل استفاده از ماسک و دستکش به رانندگان تاکسی درون‌شهری زنجان ارایه شده که همکاری این قشر زحمتکش در پیشبرد برنامه های سازمان برای پیشگیری از بیماری کرونا بسیار تاثیر گذار است.
رفیعی افزود: یکی  از معضلات اساسی در پرداخت کرایه تاکسی ها، پرداخت نقدی آن است که خود آلودگی های متعددی را به دنبال دارد و این سازمان تلاش دارد در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به نصب (بارکد خوان) که از ضروری‌ترین برنامه‌های دستگاه‌های اندرویدی است اقدام کند که در کاهش مسائل بسیار مفید خواهد بود.
وی با اشاره به ضدعفونی ترمینال و اتوبوس های حمل و نقل جاده ای  استان نیز خاطرنشان کرد: این کار با هدف پیشگیری از بیماری گروه های مختلف انجام می گیرد و علاوه بر آن دستورالعمل های بهداشتی نیز به دقت اجرا می شود.
هم اکنون دو هزار و ۴۰۰ دستگاه تاکسی درون‌شهری در زنجان فعالیت می کند.
 گفتنی است، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.
این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.
انتهای پیام/
اتوبوس‌های شهری زنجان روزانه ضد عفونی می‌شوند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار