معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی؛

محلول ضدعفونی‌کننده در ۸۰ داروخانه ارومیه توزیع شد

1398/12/10 - 10:45 - کد خبر: 15560 نسخه چاپی

نصر: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به تلاش همه‌جانبه نهادهای دولتی و بخش خصوصی دخیل در استان برای تامین موارد مورد نیاز پیشگیری از کرونا گفت: در گام نخست، از صبح امروز، شنبه محلول ضدعفونی‌کننده در ۸۰ داروخانه شهر ارومیه توزیع شده‌ و در دسترس مردم قرار دارد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، جلال غفارزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار افزود: در حال حاضر ۱۵۰ داروخانه در شهر ارومیه وجود دارد که در ۵۳ درصد آنها محلول ضدعفونی‌کننده توزیع شده‌است.
وی اضافه کرد: شهروندان می‌توانند برای اطلاع از لیست این داروخانه‌ها، از ساعت هشت صبح تا هشت شب با شماره ۱۹۰ تماس گرفته و نام داروخانه را جویا شوند.
وی بیان کرد: در راستای کاهش مشکلات شهروندان، حجم توزیعی محلول ضدعفونی‌کننده در داروخانه به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته که امیدواریم این امر نگرانی مردم را کمتر کند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: طی هفته جاری این محلول در همه داروخانه‌های شهرستانی نیز توزیع شده و در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد.
غفارزاده از شهروندان خواست که صرفه‌جویی لازم را در استفاده از این محلول‌ها داشته باشند تا ضمن افزایش عرضه، با افزایش تصاعدی تقاضا نیز مواجه نباشیم.
بنا به این گزارش، به دنبال انتشار خبر شیوع کرونا در برخی استان های کشور، تقاضا برای خرید ماسک، محلول‌ها و ژل‌های ضدعفونی در ارومیه و دیگر شهرهای آذربایجان‌غربی به صورت تصاعدی افزایش یافت.
شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.
این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.
طبق آخرین آمار، ۳۸۸ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، ۳۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
در آذربایجان‌غربی نیز ۳۹  نفر مشکوک به کرونا شناسایی شده که از این تعداد، آزمایش یک نفر مثبت اعلام شده بود؛ این بانوی ۵۵ ساله نیز روز پنج‌شنبه با بهبودی از بیمارستان مرخص شد.
انتهای پیام/
محلول ضدعفونی‌کننده در ۸۰ داروخانه ارومیه توزیع شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار