خبر/

شستشوی اصولی تا ۷۰ درصد فرد را در برابر کرونا ویروس ایمن می‌کند

1398/12/10 - 10:00 - کد خبر: 15556 نسخه چاپی

نصر: شستشوی اصولی دست با آب و صابون ۷۰ درصد فرد را از ابتلا به بیماری کرونا ویروس مصون می‌سازد و این موضوع در شرایط فعلی بایدبیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان امروز در این خصوص به خبرنگار شستشوی اصولی و مداوم دست به مدت ۲۰ ثانیه را از روش های ساده و کم هزینه پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا ویروس برشمرد و گفت: شستشوی اصولی دست با آب و صابون به میزان زیادی فرد را در برابر این بیماری ایمن می کند.
محمدرضا صائینی افزود: بر این اساس افراد مبتلا به بیماری های تنفسی با رعایت اصول ساده، خود را در برابر این بیماری ایمن کنند و در این میان شستن دستها به دفعات زیاد، موجب می شود،  لود ویروس و انتقال بیماری به طور طبیعی کاهش یابد.
این مسئول تاکید کرد: هر چند تنها با دست دادن فرد مبتلا نمی شود اما، تماس دست با دهان و مخاط، ویروس را منتقل می کند و بر این مبنا باید از روبوسی بخصوص در شرایط کنونی "فصل زمستان" خودداری کرد.
صائینی افزود: برای جلوگیری از انتقال و سرایت این بیماری پویش " دست ندهیم " در زنجان راه اندازی شده و از طرفی در ادارات و بانک ها در کنار دستگاه های انگشتی باید محصولات ضد عفونی کننده  قرار گیرد.
وی اظهار داشت: تعطیلی مدارس به معنای مسافرت رفتن نیست و بر این مبنا توصیه می شود گروه های هدف، در منزل استراحت کرده و دانش آموزان  نیزبه دروس خود برسند تا  تجمعات داخل شهری را به دنبال نداشته باشد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: در استفاده از وسایل بهداشتی دستکش و ضد عفونی کنندها و ماسک ها نیز باید  توجه شود که استفاده  از ماسک برای فردی که دچار بیماری شده باید استفاده شود  که مراقبین بیمار  و کادر پزشکی را نیز شامل می شود.
وی خاطرنشان کرد: در نحوه استفاده از مواد ضد عفونی کننده نیز به این مهم توجه داشت که افراد ضمن استفاده از آب و صابون از محلول وایتکس یک درصد، چهار پیمانه آب و یک پیمانه وایتکس نیز می توانند برای ضد عفونی  کردن  سطوح استفاده کنند که بسیار اثر گذار است.
انتهای پیام/
شستشوی اصولی تا ۷۰ درصد فرد را در برابر کرونا ویروس ایمن می‌کند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار