عضو هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر مسافرتی ایران در گفت و گو با نصر، مطرح کرد:

پرداخت هزینه تورهای خارجی نوروزی به مشتریان در گرو باز پرداخت ایرلاین ها/ آسیب بی سابقه به کسب و کار آژانس های مسافرتی طی یک ماه اخیر

1398/12/10 - 09:20 - کد خبر: 15551 نسخه چاپی

نصر: عضو هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر مسافرتی ایران، گفت: پرداخت به موقع هزینه تورهای خارجی نوروزی به مشتریان در گرو باز پرداخت ایرلاین ها است.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر نصر، در پی شیوع بیماری کرونا در برخی از استان‌های کشور و عدم قرنطینه شهرهای درگیر با این بیماری، طی یک هفته گذشته بسیاری از کشورهای همسایه از جمله ترکیه، عراق، افغانستان، پاکستان، کویت و آذربایجان  در راستای پیشگیری از شیوع این ویروس و احتمال ابتلای مردمان آن کشور مرزهای خود را  به روی ایران بستند که به دنبال این اتفاق بسیاری از آژانس های هواپیمایی متضرر گشتند.

این گزارش حاکی است، به دنبال لغو تمامی سفرهای ورودی و خروجی کشور و همینطور احتمال لغو سفرهای نوروزی خارجی و شهرهای داخلی درگیر با ویروس کرونا، خبرنگار نصر با «محمد ملکی» عضو هئیت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت ایران، رئیس کمسیون گردشگری اتاق بازرگانی تبریز و مدیرعامل آژانس مسافرتی آذرگشت ملکی به گفت و گو پرداخت.


«محمد ملکی» در این گفت و گو با بیان اینکه با شیوع این بیماری در کشور و توقف پروازهای ورودی و خروجی، برگزاری بسیاری از تورهای خارجی نوروزی در هاله ای از ابهام قرار گرفته است، ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی، بسیاری از همشهریان اقدام به لغو سفرهای خود کردند که به موجب آن استرداد هزینه سفر بر عهده آژانس ثبت قرار داد خواهد بود.


وی با اشاره به ابلاغ بخش نامه معاون گردشگری کشور مبنی بر عدم اعمال جریمه و پرداخت تمامی هزینه مشتریان، ادامه داد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور طی شرایط حاکم بخش نامه ای به این شرح ابلاغ کرد که آژانس های مسافرتی موظف به پرداخت تمام هزینه ها هستند اما با توجه به زمان بر بودن این مسئله از مردم محترم درخواست حفظ آرامش داریم تا بتوانیم در اسرع وقت به ارائه هزینه ها بپردازیم.


رئیس کمسیون گردشگری اتاق بازرگانی تبریز در ادامه با تاکید به اینکه اقدام اولیه در این خصوص میبایست از طرف ایرلاین ها انجام گیرد، افزود: استرداد هزینه ها در وهله اول باید توسط ایرلاین ها و سپس هتل های رزرو شده انجام شود تا آژانس های مسافرتی نیز بتوانند هزینه های مذکور را بطور کامل بپردازند اما به سبب زمان بر بودن این پروسه از مردم عزیز خواستاریم تا زمان مقرر با شکیبایی ما را یاری کنند.


وی با اشاره به اینکه در صورت از سر گیری پروازهای خارجی، تورهای نوروزی اجرا خواهد شد و علاقه‌مندان می توانند، سفر کنند، ادامه داد: در خصوص تورهای داخلی نیز، اگر تورها مربوط به شهرهای درگیر با بیماری باشد قابلیت لغو دارد، در غیر اینصورت تورها اجرا و لغو آن بدون شرایط استرداد هزینه خواهد بود.


ملکی در خاتمه یادآور شد: تمامی آژانس های مسافرتی در تلاش‌اند تا بهترین شرایط را برای مشتریان خود فراهم سازند، لذا با توجه به تضرری که طی دو ماه اخیر شامل دفاتر مسافرتی شده امیدواریم ایرلاین ها هم همکاری لازم را با ما داشته باشند تا بتوانیم هزینه مسافران را هر چه زودتر پرداخت کنیم.
انتهای پیام/
پرداخت هزینه تورهای خارجی نوروزی به مشتریان در گرو باز پرداخت ایرلاین ها/ آسیب بی سابقه به کسب و کار آژانس های مسافرتی طی یک ماه اخیر نویده رئوف فرد


نظرها بسته شده اند

نمایش 1 نظر

  مهدی دادگر   4 سالها پیش  

حاج اقا ملکی واقعا حقیقت رو گفتن کل دفاتر هواپیمایی ضرر کردن امیدواریم همشهریان عزیز شکیبا باشند تا از این بحران خارج شویم
پژوهشیار