سرپرست اداره‌کل آموزش فنی‌و حرفه‌ای‌آذربایجان‌غربی‌؛

آذربایجان‌غربی، دوره‌های مهارتی برای جوانان ترکیه‌ای برگزار می‌کند

1398/12/08 - 11:45 - کد خبر: 15464 نسخه چاپی

نصر: سرپرست اداره‌کل آموزش فنی‌و حرفه‌ای‌آذربایجان‌غربی‌ با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با شرکت ساوالان ترکیه در راستای توسعه دیپلماسی مهارت گفت: در قالب این تفاهم، دوره‌های مهارت‌آموزی برای جوانان کشور ترکیه برگزار و تجربیات ۲ طرف در حوزه‌های صنعت، خدمات و کشاورزی مبادله می‌شود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، محمدسلیم عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار افزود: این تفاهم‌نامه با هدف اجرای دوره‌های مهارت آموزی برای متقاضیان کشور ترکیه در مرکز آموزش فنی و حرفه ای دارالفنون شهرستان ارومیه از طریق همکاری و تعامل اداره‌‍کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی و شرکت ساوالان ترکیه منعقد شده‌است.
وی‌ اضافه کرد: در پی اجرای این توافق‌نامه، شرکت ساوالان ترکیه پس از انجام نیازسنجی آموزشی و در راستای توسعه دیپلماسی مهارت در ترکیه، در تهیه و تدوین استانداردهای‌آموزشی‌ مورد نیاز و معرفی‌کارشناسان و متخصصان با اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی همکاری می‌کند.
وی‌ ادامه داد: اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی نیز متعهد شد تا آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای را بر اساس نیازسنجی برگزار و پس از دوره‌های آموزشی درصورت موفقیت کارآموزان در آزمون‌های سنجش مطابق با ضوابط سازمان به شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزشی گواهینامه مهارتی اعطا کند.
سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‎‌غربی گفت: این اداره کل به منظور حضور در عرصه‌های‌ بین الملل و انتقال تجربیات و دانش روز و اعزام کارشناسان و مربیان آموزشی‌ این تفاهم نامه را منعقد کرده‌است.
بنا به این گزارش، سالانه بیش از ۴۰ هزار نفر در آذربایجان غربی آموزش مهارتی دریافت می‌کنند.
دیپلماسی مهارت از جمله مهمترین برنامه‌های اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.
انتهای پیام/
آذربایجان‌غربی، دوره‌های مهارتی برای جوانان ترکیه‌ای برگزار می‌کند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار