نماینده مردم تبریز در مجلس:

فرش ربات باف کمر فرش دستباف را می شکند

1398/02/25 - 18:18 - کد خبر: 1546 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عرضه گسترده فرش های رباتی (ربات باف) در بازار و تبعات آن برای صنعت - هنر فرش دستباف گفت: باید برند غیردستباف برای این نوع فرش ها تعیین یا جلوی عرضه آن ها گرفته شود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، محمد حسین فرهنگی روز شنبه در پنجاهمین جلسه شورای گفت‌ و گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی تبریز، افزود: این نوع فرش ها مانند فرش ماشینی و مشابه فرش دستباف هستند، اما بدون شک کیفیت فرش دستباف را ندارند.
وی با تاکید بر لزوم ثبت مالکیت صنعتی فرش دستباف تبریز، اظهار داشت: این اقدام جلوی کپی بردار از فرش دستباف تبریز در بازارهای جهانی را می گیرد و در این زمینه باید متولیان امر اقدام اساسی کنند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قانون احیای بیمه قالی بافان در مجلس شورای اسلامی، گفت: مرکز ملی فرش به دنبال عملیاتی کردن این مصوبه است.

فرهنگی، ادامه داد: در این قانون برقراری مجدد بیمه قالی بافانی که بیمه آن ها قطع شده بود، در اولویت قرار گرفته است.
وی یادآوری کرد: برخی استان‌ ها در این زمینه زودتر دست به کار شده اند و با توجه به اینکه خاستگاه این مصوبه آذربایجان شرقی بوده است، باید مدیران استان تلاش کنند تا سهم ما در این قانون اعمال شود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 40 درصد منابع بانک‌ های دولتی و خصوصی باید در بخش صنعت و معدن اختصاص یابد، گفت: برای اینکه این موضوع محقق شود می توان از ظرفیت سازمان بازرسی استفاده کرد.

فرهنگی افزود: باید نسبت به بررسی معادنی که حساب‌ های مالی آن ها در استان نیست، اقدام شود تا آن ها برای کمک به گردش مالی بانک های استان و کمک به واحدهای تولیدی و صنعتی، حساب های خود را در آن ها متمرکز کنند.

انتهای پیام/

فرش ربات باف کمر فرش دستباف را می شکند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار