شهردار ارومیه خبر داد:

شستشوی‌ اتوبوس‌ها و جوی‌های‌ شهری‌ ارومیه برای‌ پیشگیری‌ از شیوع کرونا

1398/12/08 - 10:30 - کد خبر: 15448 نسخه چاپی

نصر: شهردار ارومیه گفت: برای‌ پیشگیری‌ از ابتلای‌ همشهریان به ویروس کرونا، جوی‌ها، کانال‌ها و اتوبوس‌های‌ شهری‌ ارومیه روزانه دو بار شستشو می‌شود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، محمدحضرت‌پور امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: همه ۳۴۲ ناوگان اتوبوسرانی‌ درون‌شهری‌ ارومیه هر روز ضدعفونی‌ و گندزدایی‌ می‌شود.
وی‌ اظهار داشت: همچنین به منظور پیشگیری‌ از شیوع ویروس کرونا تمامی‌ همایش‌ها و جشنواره‌های‌ شهرداری‌ ارومیه و سازمان‌ها و مدیریت‌های تابعه تا پایان سال جاری‌ لغو شده است.
وی‌ اظهار داشت: شهرداری‌ ارومیه در تمامی‌ نقاط شهر بنرهای‌ هشداردهنده و آگاهی‌بخش در رابطه با این بیماری‌ در راستای‌ تنویر افکار عمومی‌ نصب کرده است.
به گزارش ایرنا، حدود دو ماه پیش کرونا ویروس در چین ایجاد شد و بر اساس بررسی دانشمندان ۹۰ درصد ژنتیک این ویروس با ویروس موجود در بدن خفاش یکسان است و به همین دلیل حدس زده می‌شود منبع آن از این حیوان باشد، چین بعد از گذشته سه هفته متوجه مبتلا شدن افرادی به این بیماری شد به همین دلیل در سطح وسیعی گسترش پیدا کرد.
این ویروس سه درصد کشندگی دارد، هر چند نسبت به بیماری عفونی سارس درصد کشندگی پایین‌تری دارد ولی واگیری آن وسیع و سریع اتفاق می‌افتد و هر فرد مبتلا می‌تواند سه تا چهار نفر را آلوده کند، دوره نهفتگی این ویروس در بدن انسان از ۲ روز تا ۱۴ روز طول می‌کشد و همین موجب سخت‌تر کردن کار درمان می‌شود.
در ایران نیز تا ظهر روز گذشته، ۱۳۹ نفر مبتلا و ۱۹ نفر فوتی بر اثر کرونا تایید شده است.
در ارومیه نیز یک مورد ابتلا گزارش شده که تحت درمان قرار دارد.
انتهای پیام/
شستشوی‌ اتوبوس‌ها و جوی‌های‌ شهری‌ ارومیه برای‌ پیشگیری‌ از شیوع کرونا خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار