دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز استان؛

عرضه قلیان در آذربایجان‌شرقی ممنوع شد

1398/12/07 - 15:45 - کد خبر: 15417 نسخه چاپی

نصر: دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: عرضه و سرو هرگونه قلیان در این استان به دلیل شیوع ویروس کرونا ممنوع است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، بابک محبوب علیلو امروز در گفت وگو با خبرنگار افزود: این تصمیم با هماهنگی قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی و دانشگاه علوم پزشکی تبریز از سوی دادستانی مرکز استان اتخاذ شده است.
وی اظهار داشت: بر اساس هرگونه عرضه قلیان در قهوه خانه ها، رستوران ها، غذاخوری ها و سفره خانه ها از امروز ممنوع بوده و دادستانی عمومی و انقلاب اسلامی مرکز استان با متخلفان از این قانون برخورد خواهد کرد.
محبوب علیلو خاطرنشان کرد: اگر چنانچه صاحبان و مدیران واحدهای صنفی یاد شده اقدام به عرضه قلیان کنند، ضمن برخورد قاطع با آنها، اقدامات لازم برای پلمپ واحدهای متخلف به انجام خواهد رسید.
وی با تاکید بر اینکه اولویت اصلی و محوری دستگاه قضائی استان حفظ سلامت مردم و البته سلامت روانی جامعه است، یادآوری کرد: در این رابطه باید منافع و مصالح اجتماعی مورد توجه قرار بگیرد و در کنار رعایت موازین و مقررات بهداشتی که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام می شود، آحاد مردم باید نسبت به انتشار اخبار و اطلاعات دقیق از سوی مراجع ذی صلاح حساسیت داشته باشند.
محبوب علیلو با قدردانی از زحمات شبانه روزی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان برای پیشگیری و  مقابله با انتشار ویروس کرونا، ادامه داد: در این شرایط حساس همه باید در کنار هم برای گذر از وضعیت کنونی دست به دست هم دهند تا با کمترین مشکل این موضوع مدیریت شده و  به اتمام برسد.
وی با انتقاد از انتشار برخی اخبار و شایعات مربوط به کرونا در فضای مجازی، تاکید کرد: دادستانی عمومی و انقلاب اسلامی مرکز آذربایجان شرقی در این زمینه وارد عمل شده و با همکاری پلیس فتا با مخلان امنیت روانی و سلامت روانی جامعه به شدت برخورد می کند.
محبوب علیلو بر تعامل سازنده و نزدیک اصحاب رسانه با دانشگاه علوم پزشکی و پلیس فتا با هدف درج و انتشار اخبار موثق تاکید و اضافه کرد: در این راستا راه اندازی قرارگاه رسانه ای با حضور فعالان تاثیرگذار خبری لازم و ضروری است.
انتهای پیام/
عرضه قلیان در آذربایجان‌شرقی ممنوع شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار