عضو شورای شهر تبریز عنوان کرد؛

خصوصی‌ سازی کارخانه ‌های مادر آذربایجان را فلج کرد/ اموال تامین اجتماعی حق ‌الناس است نه بیت ‌المال

1398/02/25 - 16:33 - کد خبر: 1540 نسخه چاپی

نصر: عضو شورای شهر تبریز گفت: عدم اجرای عقد قرارداد مستقیم با نیروی کارگر، کمر کارگر را شکسته و امنیت کاری را از بین برده و تشکل ‌ها را با صفر ضرب کرده است.

به گزارش نصر، "کریم صادق ‌زاده" پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته کارگر و تجلیل از کارگران، ورزشکاران و واحدهای نمونه استان اظهار کرد: ۵ تا ۱۱ اردیبهشت روز گرامیداشت کار و کارگر است که امسال با تقارنی خوش یمن با ماه شعبان همراه شده است.

وی افزود: هفته کارگر فرصتی مغتنم و ارزشمند است که در ایران اسلامی نیز تشکل ‌های کارگری خواسته خود را مطرح می‌کنند که در این راستا گردهمایی در تبریز برگزار خواهد شد.

صادق زاده به ۱۳ واحد بحرانی و مشکل ‌دار در استان اشاره کرد و گفت: این واحدها نیاز به رسیدگی جدی دارند این در حالی است که جلسات متعددی در این خصوص برگزار شده است.

عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه بحران ‌های حاصل از خصوصی ‌سازی و اجرای اشتباه اصل ۴۴ قانون اساسی منجر به بروز مشکلاتی شد، اذعان کرد: امیدواریم بساط سازمان خصوصی‌ سازی برچیده شود، چرا که جواب نداده و نخواهد داد. این یکی از آسیب های جدی کارگران بابت تعدیل های گسترده به دلیل خصوصی سازی است.

صادق زاده تصریح کرد: بلبرینگ ‌سازی، ماشین ‌سازی و تولیدی حوله‌ از جمله دسته ‌گل‌ های خصوصی‌ سازی است که کارخانه ‌های مادر ما را فلج کرد.

وی با تاکید بر اینکه اموال تامین اجتماعی حق ‌الناس است نه بیت ‌المال، گفت بهترین کمک به سازمان تامین اجتماعی، گرفتن اموال کارگر نیست بلکه این اموال حق ‌الناس بوده و با قطره قطره عرق جبین کارگر به دست آمده است.

دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر آذربایجان ‌شرقی تاکید کرد: عدم اجرای عقد قرارداد مستقیم با نیروی کارگر، کمر کارگر را شکسته و امنیت کاری را از بین برده و تشکل ‌ها را با صفر ضرب کرده است.

وی افزود: طرح ساماندهی نیروهای موقت طرحی است که خود نمایندگان آن را امضا کرده‌اند، از این ‌رو از نمایندگان مجلس می ‌‌خواهیم تا قول طرح ساماندهی قراردادهای موقت و عقد قرار داد مستقیم را به کارگران بدهند.

صادق ‌زاده اظهار کرد: متاسفانه در کشورهای پیشرفته، ۸۵ درصد کارگران دولتی هستند اما در ایران ۸۵ درصد کارگران شرکتی، روزمزد، حجمی، فصلی و قراردادی هستند که باید علاج لازم را مجلس انجام دهد.

انتهای پیام/

خصوصی‌ سازی کارخانه ‌های مادر آذربایجان را فلج کرد/ اموال تامین اجتماعی حق ‌الناس است نه بیت ‌المال نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار