رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی خبر داد:

افزایش ظرفیت چهار برابری مواد ضدعفونی کننده در آذربایجان شرقی

1398/12/07 - 13:23 - کد خبر: 15394 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: به دلیل شرایط پیش آمده و حجم بالای تقاضا طی روزهای گذشته براساس پیش بینی های لازم واحدهای تولیدی استان مسیر تولید مواد پاک کننده و ضدعفونی کننده را در پیش گرفته اند.

به گزارش سرویس اقتصادی نصر، "حبیب امین زاده" پیرو بازدید خود از شرکت پنبه هیدروفیل و باند و گاز تبریز، در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار نصر گفت: با توجه به تقاضای این روز‌ها در بازار مواد بهداشتی و ماسک، بیشتر تولید کنندگان، فعالیت خود را افزایش داده و برخی تولید کنندگان نیز، خط تولید خود را، فقط به تولید مواد ضد عفونی تغییر داده اند.
وی با بیان اینکه یکباره با سطح باز عرضه مواد ضدعفونی در کشور مواجه شدیم، افزود: به دلیل شرایط پیش آمده و حجم بالای تقاضا طی روزهای گذشته براساس پیش بینی های لازم واحدهای تولیدی استان مسیر تولید مواد پاک کننده و ضدعفونی کننده را در پیش گرفته اند.
وی از تامین و تولید انبوه ملزومات بهداشتی مورد نیاز استان در پیشگیری از بیماری کرونا و حفظ سلامت مردم خبرداد و افزود: اکثر تولید کنندگان به دلیل عدم تقاضای بیرونی، کلا خط تولیدشان را متوقف کرده و تغییر داده اند. لذا از تمامی کارخانه های مرتبط با تولید مواد بهداشتی خواستیم تا سایر تولیدات خود را متوقف کنند تا پاسخگوی نیاز مردم باشند.
امین زاده با اشاره به اینکه روزانه نزدیک به 10 تن مواد ضدعفونی کننده در استان تولید و توزیع می شود، اظهار کرد: یکی از واحدهای فعال و شاخص در آذربایجان شرقی که روزانه با سه شیفت نزدیک به هشت تن مواد ضدعفونی تولید می کنند، شرکت پنبه هیدروفیل و باند و گاز تبریز است. دو واحد فعال دیگر در شهرک سلیمی استان در راستای تولید مواد ضدعفونی نیز فعال هستند که هر کردام روزانه نزدیک به یک تن محلول های ضدعفونی کننده به بازار عرضه می کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: امیدواریم با افزایش 10 شرکت تولید کننده مواد ضدعفونی کننده، ظرفیت تولید را تا 15 اسفندماه سال جاری به چهار برابر برسانیم. این محلول ها به صورت ظرف های 500 سی سی بسته بندی شده و بین مردم توزیع می شوند.
امین زاده با اشاره به اینکه خوشبختانه در آذربایجان شرقی با عنوان احتکار انبوه در خصوص مواد ضدعفونی کننده و ماسک مواجه نشده ایم، تصریح کرد: تاکنون گزارشی بابت احتکار انبوه مواد ضدعفونی و ماسک در استان به دستمان نرسیده است. تنها سه داروخانه در سطح استان به صورت جزئی گزارش شده بودند که با آن ها برخورد کرده و با حکم دادستانی پلمپ شده اند.
وی ابراز کرد: در سطح عرضه هیچ گونه قصوری را قبول نمی کنیم چراکه به طور مستقیم با سلامتی مردم در ارتباط است و سازمان صمت آذربایجان شرقی محصولات عرضه شده از سطح کارخانه تا سطح بازار را به صورت مویرگی ردیابی می کند.
وی با اشاره به ابلاغ مقام عالی وزارت صمت به عنوان مدیر کمیته پشتیبانی و تدارکات ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: تهیه، تولید و تامین انبوه تمامی ملزومات بهداشتی مورد نیاز استان همزمان با کشور، اعم از ماسک، مایع ضد عفونی کننده و دیگر مایحتاج پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا در دستور کار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قرار گرفته است.
امین زاده تاکید کرد: در اصل پردازش ماسک و محلول های ضدعفونی کننده از طریق غذاو دارو در مراکز بهداشت صورت می گیرد و وظیفه اصلی در غالب گشت مشترک نیز نظارت می شود. باتوجه به اینکه مواد تولید شده از طریق شبکه توزیع رسمی، داروخانه ها و مراکز توزیعی اتحادیه ها در سطح شهر به صورت مستقیم و با قیمت مصوب عرضه می شود. همچنین اقدامات مستمر نظارت و بازرسی در قالب گشت های مشترک تداوم داشته و با متخلفین احتمالی نیز برخورد قانونی انجام می گیرد.
 

وی با اشاره به فعالیت واحد تولید ماسک مرکز رشد زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم با ظرفیت تولید روزانه حدود 25 هزار عدد، گفت: توانسته ایم روزانه پنج هزار بسته محصولات ضدعفونی کننده از طریق اتحادیه در خیابان ها با قیمت نظارتی به سطح عرضه برسانیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از توزیع رایگان مواد ضدعفونی کننده و ماسک بهداشتی بنابه دستور امام جمعه تبریز خبر داد و گفت: مردم می توانند از ماسکی که مارک و اطلاعات مورد تائید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو و نظام پزشکی داشته باشند را استفاده کنند ولی شهروندان تا جایی که می توانند استفاده نکنند و توصیه های علمی و پزشکی را رعایت کنند چرا که خطر استفاده از ماسک در مقابل ویروس کرونا بیشتر از استفاده نکردن آن است. باتوجه به اینکه ماسک نوعی اتلاف منابع محسوب می شود ولی چون مردم می خواهند ما موظف به تامین آن هستیم.
انتهای پیام/
افزایش ظرفیت چهار برابری مواد ضدعفونی کننده در آذربایجان شرقی سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار