معاون سیاسی استانداری آذربایجان ‌شرقی؛

آذربایجان شرقی کم حاشیه ‌ترین استان در مسائل کارگری است/ پرداخت حقوق کارگران جزو اولویت ‌های کاری ما است

1398/02/25 - 16:24 - کد خبر: 1539 نسخه چاپی

نصر: معاون سیاسی استانداری آذربایجان ‌شرقی گفت: بحث مدیریت یکی از مشکلات اساسی ما در واحدهای صنعتی است و در شرایط فعلی تحریم ‌ها، باید افراد توانمند وارد عرصه ‌ی اقتصادی شوند.

به گزارش نصر، "علیار راستگو" در مراسم بزرگداشت هفته کار و کارگر و تجلیل از کارگران، ورزشکاران و واحدهای نمونه استان با بیان اینکه هرگونه تصمیمی که در روابط بین الملل اخذ می‌شود در عرصه‌ی داخلی کشور نیز تاثیرگذار است، اظهار کرد: آمریکا در عرصه‌ ی سیاست داخلی سه استراتژی بزرگ را دنبال می‌ کند  که‌ یکی از این استراتژی ‌ها، تبدیل اعتراضات صنفی داخل ایران به مسائل امنیتی است؛ نباید به دشمن چنین اجازه ‌ای دهیم بلکه این سلاح را باید از دشمن بگیریم.

وی افزود: تفرقه اندازی بین مردم و مسئولان کشور از سیاست راهبردی آمریکا است و همواره تلاش می‌ کند از این طریق بین مردم و مسئولان شکافی ایجاد کند.

معاون سیاسی استانداری آذربایجان ‌شرقی با بیان این‌که نزدیک به 32 جلسه‌ ی همفکری با واحدهای کارگری استان برگزار کردیم، گفت: پرداخت حقوق کارگران از لحاظ قانونی جزو حقوق ممتاز است، بر همین اساس نیز پرداخت حقوق کارگران جزو اولویت ‌های کاری ما است.

وی با بیان این‌که بحث خصوصی سازی در گذشته انجام شده و این دولت در رابطه با واگذاری‌ های گذشته مشکلات آن را رفع می ‌کند، افزود: ما پیگیر مسائل واگذاری ماشین سازی استان هستیم، این واگذاری در زمان دولت کنونی انجام نشده ولی با این حال ما اجازه نداده ‌ایم حتی پرداخت حقوق کارگران یک ماه هم تعویق داشته باشد.

راستگو با بیان این‌که در شرایط فعلی تحریم ‌ها، باید افراد توانمند وارد عرصه ‌ی اقتصادی شوند، ادامه داد: زمانی اکثر قطعات تراکتورسازی از خارج از کشور وارد می‌ شد ولی اکنون بالای ۹۰ درصد قطعات تراکتورسازی بومی سازی شده و در داخل کشور تولید می ‌شود.

وی با بیان اینکه بحث مدیریت یکی از مشکلات اساسی ما در واحدهای صنعتی است، گفت: به عنوان مثال واحد صنعتی در استان وجود دارد که بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای حل مشکلات اقتصادی خود دریافت کرده ولی با این ‌حال هنوز مشکلشان حل نشده است.

وی تاکید کرد: ما با تمامی تشکل ‌های کارگری تعامل داریم و اگر در هر حوزه‌ ای مشکل داشته باشند، وظیفه داریم نظارت و پیگیری کنیم، از کارگران نیز خواهش می‌ کنم خواسته‌ ها و مطالبات خود را از طریق نمایندگان و تشکل‌ ها پیگیری کنند.

معاون سیاسی استانداری آذربایجان ‌شرقی با بیان اینکه خوشبختانه آذربایجان شرقی کم حاشیه ‌ترین استان در مسائل کارگری است، گفت: برای حل مشکلات قشر کارگری می ‌توانیم از پتانسیل 19 نماینده‌ ی مجلس نیز استفاده کنیم.

انتهای پیام/

آذربایجان شرقی کم حاشیه ‌ترین استان در مسائل کارگری است/ پرداخت حقوق کارگران جزو اولویت ‌های کاری ما است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار