رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان؛

برف و کولاک آزادراه زنجان - قزوین را بست

1398/12/07 - 10:40 - کد خبر: 15374 نسخه چاپی

نصر: رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: بارش برف و وقوع کولاک شدید، و کاهش دید افقی، آزادراه زنجان - قزوین را بست.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، سرهنگ عباس مظفری امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: این مسیر ارتباطی به منظور پیشگیری از حوادث رانندگی احتمالی، از سوی پلیس راه بسته اعلام شده و تا اطلاع ثانونی مسدود خواهد بود.  
وی اظهار داشت: با پلیس راه استان همجوار (قزوین) نیز هماهنگ شدیم تا این مسیر ارتباطی پرتردد را تا فروکش کردن کولاک و افزایش دید افقی، مسدود کند اما تا این لحظه این کار صورت نگرفته است.  
با قطع تماس، تلاش مجدد خبرنگار ایرنا برای برقراری ارتباط و کسب اطلاعات بیشتر از رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان، میسر واقع نشد.  
معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: خودروهای عبوری از کیلومتر ۶۰ به جاده ترانزیت زنجان - ابهر هدایت می‌شوند و به مردم و رانندگان نیز توصیه کرد از سفرهای غیرضرور پرهیز کنند.


محدودیت ترافیکی درآزادراه زنجان - قزوین اعمال شد
معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان نیز اعلام کرد: در حال حاضر به دلیل بارش برف و کولاک شدید در آزادراه زنجان به قزوین محدودیت ترافیکی اعمال شده است ‬
جواد یوسفی افزود: در حال حاضر از کیلومتر ۴۵ تا ۱۰۰ این آزادراه کولاک شدید و عدم دید رانندگان مانع ادامه مسیر شده است.
وی تاکید کرد: رانندگان عبوری از سه راهی سلطانیه به جاده ترانزیت خرمدره- ابهر هدایت می شوند.
یوسفی از بارش برف و کولاک شدید در دیگر جاده های اصلی استان زنجان خبرداد و اظهارداشت: مسیرهای سلطانیه-خدابنده، زنجان-بیجار، زنجان-طارم، خدابنده - همدان، زنجان- تهم- چورزق، زنجان- دندی لغزنده است.
وی تاکید کرد: کسانی که قصد تردد در جاده های استان زنجان را دارند می توانند برای اطلاع از وضعیت راه های این استان با سامانه ۱۸۱۶ در تماس باشند.
یوسفی اضافه کرد: علاوه بر این شماره هموطنان برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱ و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند تا بتوانند سفر خود را مدیریت و برنامه ریزی کنند.
معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: رانندگان عبوری از جاده های کوهستانی این استان لوازم گرمایشی، تجهیزات ایمنی و زمستانی همراه داشته و خودروهای خود را به چراغ های مه شکن مجهز کنند.
یوسفی ادامه داد: در صورت شرایط جوی نامساعد در جاده ها مسافران و رانندگان می توانند به طور موقت در نزدیکترین راهدارخانه اسکان داشته باشند.
به گفته وی، ۳۰ اکیپ راهداری در گردنه کوهستانی و صعب‌العبور این استان به طور شبانه روزی برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارائه می دهند.
بنا به این گزارش، استان زنجان ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭۵۲۷‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ راه روستایی دارد.
این استان پنج هزارو ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭۸۴۰‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این مقدار، ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭۲۰۰‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ کیلومتر آزاد راه، ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭۱۱۳‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ کیلومتر بزرگراه، ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭۳۴۲‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ کیلومتر راه اصلی و ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭۹۷۴‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ کیلومتر راه فرعی است.
انتهای پیام/
برف و کولاک آزادراه زنجان - قزوین را بست خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار