رئیس کانون انجمن‌ های صنفی کارگری آذربایجان ‌شرقی عنوان کرد؛

در جایی که قانون اجرا نشود، نباید انتظار عدالت داشت/ طرح پارامتریک، چتر نجات سازمان تامین اجتماعی از جیب کارگر است

1398/02/25 - 16:13 - کد خبر: 1537 نسخه چاپی

نصر: رئیس کانون انجمن‌ های صنفی کارگری آذربایجان ‌شرقی با ابراز تاسف نسبت به برخی نمایندگان در رابطه با امضای طرح پارامتریک سازمان تامین اجتماعی گفت: چمنی اظهار کرد: قیمت تمام شده کارگر ۷.۵ درصد است و طرح پارامتریک چتر نجاتی برای نجات سازمان تامین اجتماعی از جیب کارگر است؛ این در حالی است که وقتی گرانی می‌ شود دولت دست در جیب کارگر می کند.

به گزارش نصر، "ناصر چمنی" ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته کار و کارگر که در سالن اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه سازمان تامین اجتماعی یکی از نهادهای خانه خراب ‌کن کارگری شده است به طوریکه هیات مدیره و نفرات را به شستا معرفی می ‌کند.

وی افزود: مدیریت نامناسب شستا باعث شده است تا بزرگترین هلدینگ خاورمیانه را ورشکسته شود. دولت در وزارت ‌خانه نشسته و اعلام می ‌کند که بفروشید و حتی اگر می ‌توانید مفت هم بفروشید. این چه حکایتی است که پشت میزنشینان شهر های دیگر بر دخل و خرج و فروش و اموال ما تصمیم می ‌گیرن؟.

وی ادامه داد: متاسفانه شستا را نمی ‌‌فروشند بلکه مدیران شستا را عوض می ‌کنند و آن را به دست کارفرما و کارگر می ‌دهند تا یک نفر هم از طریق سفارش خواهرزاده خود را مدیرعامل یکی از شرکت‌ها نکند.

رئیس کانون انجمن ‌های صنفی کارگری استان با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی پاسخگوی ۴۲ میلیون نفر در سطح کشور است و اگر با مشکلی روبه ‌رو شود یعنی ۴۲ میلیون نفر با مشکل روبه ‌رو می‌ شون، اذعان کرد: کشور دارای یک زنجیره تولید است به گونه ‌ای که برای تولید کارگر نقش دارد و به تبع آن اگر سفره کارگر کم ‌رنگ شود، امنیت شغلی از بین می ‌رود.

چمنی با اشاره به اینکه در جایی که قانون اجرا نشود، نباید انتظار عدالت داشت، تصریح کرد: وقتی کارگران در مقطعی از زمان اراده به ایجاد تشکل مستقل کارگری می ‌کنند ولی کارفرمایان اجازه نمی ‌دهند، بدین معنا است که در این کشور قانون برای کارگران اجرا نمی‌ شود و در جایی که قانون اجرا نشود، نباید انتظار عدالت داشت.

وی ابراز کرد: نباید برگزاری مراسم تجلیل از کارگزان را محدود به یک سالن کوچک کرد؛ انتظار حداقلی کارگران بحث کردن رسانه ملی از مشکلات موجود این صنف در این هفته بود.

وی افزود: ۱۴ هزار شهید کارگر در کشور وجود دارد و ما همان ‌هایی هستیم که برای پیروزی انقلاب جلوی لوله نفت را بستیم ولی الان نمی دانیم حرف خود را به چه کسی باید بزنیم؟ چرا اباید با کارگران همانند یک نامحرم برخورد کرد در حالی که اقتصاد کشور بر دوش کارگران است؟ به خدا گوشت و برنج گران را قشر ما می‌ خرد و مشکلات اقتصادی بیشتر جامعه کارگری را متاثر ساخته است.

رئیس کانون انجمن ‌های صنفی کارگری استان با ابراز تاسف نسبت به برخی نمایندگان در رابطه با امضای طرح پارامتریک سازمان تامین اجتماعی گفت: وقتی گرانی می ‌شود، دولت دست در جیب ما می ‌کند چراکه این حقوق ‌ها از کار کارگران تامین می‌ شود.

چمنی اظهار کرد: قیمت تمام شده کارگر ۷.۵ درصد است و طرح پارامتریک چتر نجاتی برای نجات سازمان تامین اجتماعی از جیب کارگر است.

انتهای پیام/

در جایی که قانون اجرا نشود، نباید انتظار عدالت داشت/ طرح پارامتریک، چتر نجات سازمان تامین اجتماعی از جیب کارگر است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار