خبر/

هشدار مقامات بهداشتی آمریکا نسبت به همه‌گیرشدن کرونا در این کشور

1398/12/07 - 09:55 - کد خبر: 15365 نسخه چاپی

نصر: یک مقام ارشد بهداشت آمریکا هشدار داد همه‌گیرشدن کرونا غیرقابل اجتناب است و آمریکایی‌ها باید آماده باشند.

به گزارش نصر به نقل از تسنیم، با قرنطینه شدن دومین هتل در اروپا در روز چهارشنبه برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، یک مقام ارشد بهداشت آمریکا هشدار داد همه‌گیر‌ شدن کرونا غیرقابل اجتناب است و آمریکایی‌ها باید آماده باشند.
پس از مثبت شدن تست کرونای مسئول پذیرش گرند هتل یوروپا در اتریش، این هتل 108 اتاقی در قطب گردشگری آلپاین قرنطینه شد. ویروس کرونا از چین آغاز شده و تا 30 کشور گسترش یافته است.
 همین اتفاق در هتل 4ستاره کاستا پلس در تنریف در  جزایر قناری هم افتاد، یعنی پس از مبتلا شدن یک پزشک و خانواده‌اش، کل هتل قرنطینه شد. اسپانیا هم اولین موارد ابتلا به این ویروس را گزارش داده است.
 آمریکا به شهروندانش اعلام کرد باید برای گسترش این ویروس در کشور آماده باشند و هشدار داد که شیوع این ویروس به رشد اقتصاد جهان آسیب می‌رساند.
معاون رئیس مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری‌ها در آمریکا گفت: در حالی که خطر این بیماری در آمریکا بسیار پایین است ولی شرایط فعلی جهان نشان می‌دهد که احتمال همه‌گیر شدن آن وجود دارد.
حدود سی مرگ بر اثر این ویروس در خارج از چین گزارش شده که یازده نفر در ایتالیا بوده‌اند.
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد شیوع این ویروس در چین در دوم فوریه پس از قرنطینه شدن استان مرکزی هبئی به اوج رسیده و دومین اقتصاد بزرگ دنیا را فلج کرده است.
پکن اجازه داده کسب‌وکارها در مناطقی که خطر ابتلا به ویروس در آنها پایین است آغاز شوند و چندین استان و منطقه شرایط اضطراری را برداشته‌اند.
بالا رفتن آمار ابتلا به این ویروس در ایتالیا، ایران و کره جنوبی، خطر همه‌گیر شدن این ویروس و اختلال در بازارهای جهانی را افزایش داده است.
انتهای پیام/
هشدار مقامات بهداشتی آمریکا نسبت به همه‌گیرشدن کرونا در این کشور خبرگزاری تسنیم


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار