رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد:

هشدار به کشاورزان و دامداران زنجانی برای پیشگیری از خسارت‌های بارندگی

1398/12/06 - 11:45 - کد خبر: 15314 نسخه چاپی

نصر: رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از کشاورزان و دامداران این استان خواست تا با توجه به غالب شدن پدیده جوی بارندگی، وزش باد نسبتا شدید و کاهش پنج تا هشت درجه ای دما از امروز تا صبح پنجشنبه هفته جاری، نسبت به انجام تمهیدات برای پیشگیری از خسارت ها، اقدام کنند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، جواد تاراسی امروز در گفت و گو با خبرنگار ضمن اشاره به هشدارهای هواشناسی استان پیرامون وضعیت جوی در روزهای جاری، افزود: به کشاورزان توصیه می شود لایروبی کانال ها و زهکش های مزارع و باغات به منظور خروج آب های سطحی ناشی از بارندگی ها را در دستور کار قرار دهند. 
وی ادامه داد: همچنین کشاورزان و باغداران، امروز و فردا که بارش باران و وزش باد را در استان خواهیم داشت، نباید اقدام به محلول پاشی و سمپاشی مزارع و باغات کنند. 
تاراسی به لزوم خودداری باغداران از هرس درختان در این شرایط جوی اشاره کرد و گفت: استقرار کندوهای زنبور عسل بالاتر از سطح زمین و جلوگیری از آب گرفتگی  کندوها باید مورد توجه زنبورداران باشد. 
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: با توجه به اعلام هواشناسی استان مبنی بر کاهش پنج تا هشت درجه ای دما از روز سه شنبه تا تا صبح پنجشنبه هفته جاری، لازم است تدابیر لازم جهت مقابله و جلوگیری از سرمازدگی به مزارع و باغات مورد توجه قرار گیرد. 
وی تتنظیم دمای سردخانه هاو انبارهای نگهداری محصولات، تنظیم جیره غدایی دام ها و ممانعت از از استفااده دام ها از آب یخ زده آبشخورها از دیگر اقدامات لازم در این شرایط جوی برشمرد. 
بنا به این گزارش، استان زنجان حدود ۸۰۰ هزار زمین کشاورزی دارد که از این مقدار حدود ۱۸۵ هزار زمین آبی (زراعی و باغی) است.
انتهای پیام/
هشدار به کشاورزان و دامداران زنجانی برای پیشگیری از خسارت‌های بارندگی خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار