معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی؛

آب و صابون مایع بهترین گزینه برای ضدعفونی‌کردن دست‌هاست

1398/12/06 - 10:30 - کد خبر: 15297 نسخه چاپی

نصر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی گفت: آب و صابون مایع، بهترین گزینه برای ضدعفونی‌کردن دست‌هاست و شهروندان اصراری بر استفاده از محلول‌ها یا ژل‌های ضدعفونی نداشته‌باشند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، رسول انتظارمهدی امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: شهروندان توجه داشته‌باشند که شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون مایع و رعایت بهداشت فردی، مهمترین راه پیشگیری از بیماری کرونا به شمار می‌رود.
وی اضافه کرد: همچنین مردم آذربایجان‌غربی توجه داشته‌باشند که رعایت موازین بهداشتی به ویژه در محل‌های عمومی و سطح شهر می‌تواند در جلوگیری از بروز اپیدمی کرونا بسیار اثرگذار باشد.
وی بیان کرد: در حال حاضر رعایت بهداشت فردی به یک گفت‌وگوی غالب تبدیل شده که باید در این خصوص از همه شهروندان قدردانی کرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: کرونا نظیر بیماری‌های تنفسی دیگر بوده ولی ناشناخته بودن آن و ناآشنایی سیستم ایمنی بدن جامعه انسانی با این ویروس موجب نگرانی شده در حالی که از نظر کشندگی، این بیماری اثرگذاری کمی دارد.
بنا به این گزارش، کرونا یکی از بیماری‌های تنفسی به شمار می‌رود که از هفته گذشته در ایران نیز مواردی از ابتلای به آن مشاهده شده و طبق گزارش وزارت بهداشت، تاکنون ۶۱ نفر به این بیماری مبتلا شده و ۱۲ نفر آنان جان خود را از دست داده اند.
تاکنون موردی از این بیماری در آذربایجان غربی مشاهده نشده است.
انتهای پیام/
آب و صابون مایع بهترین گزینه برای ضدعفونی‌کردن دست‌هاست نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار