مدیرکل هواشناسی استان زنجان؛

برف و کولاک مناطق کوهستانی زنجان را فرامی‌گیرد

1398/12/05 - 16:00 - کد خبر: 15266 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: برف و کولاک، مناطق کوهستانی این استان را طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه فرا خواهد گرفت.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، رسول همتی، امروز در گفت و گو با خبرنگار با بیان اینکه تمام مناطق استان به‌ ویژه نیمه شرقی و جنوبی با این پدیده جوی مواجه خواهد شد افزود: آب‌گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها، اختلال در تردد به ویژه در محورهای کوهستانی و برفیگیر از اثرات بارش برف و باران و وقوع کولاک برف خواهد بود. 
وی با بیان اینکه بارش باران، وزش باد نسبتا شدید تا شدید (۳۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت)، برف و کولاک در مناطق کوهستانی از عصر امروز نقاط مختلف این استان را دربر خواهد گرفت، اظهار داشت: بارش باران از اواخر وقت آغاز خواهد شد و از روز سه شنبه با تقویت سامانه، شاهد بارش باران قابل ملاحظه (گاهی به صورت رگبار و همراه با رعد و برق) خواهیم شد.
همتی تصریح کرد: میزان بارش در مناطق شرقی و جنوبی (۳۰ تا ۵۰ میلیمتر) و در سایر مناطق (۱۰ تا ۳۰ میلیمتر) خواهد بود و از هموطنان انتظار می رود از سفرهای غیرضرور به مناطق کوهستانی و برفگیر این استان خودداری کنند.
در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند، داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شوند.
انتهای پیام/
برف و کولاک مناطق کوهستانی زنجان را فرامی‌گیرد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار