مدیر کل امور مالیاتی استان در کارگاه آموزشی اصناف گفت:

نحوه تنظیم اظهارنامه های مالیاتی از سال آینده تغییر می یابد

1398/12/05 - 12:44 - کد خبر: 15244 نسخه چاپی

نصر: غلامرضا شریفی، مدیر‌کل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی در جمع اصناف و صاحبان مشاغل گفت: بر اساس اصلاحیه ماده 97 قانون مالیات های مستقیم، نحوه تنظیم اظهارنامه های مالیاتی عملکرد 1398 تغییر می یابد.

به گزارش نصر، شریفی با اشاره به دستورالعمل ماده 97 اصلاحی قانون مالیات های مستقیم و ضرورت استفاده از ظرفیت بالای این ماده قانونی، گفت: مالیات بر مبنای علی‌الرأس ضربه سنگینی بر عملکرد همکاران و پیکره سازمان امور مالیاتی وارد می‌کند که ماده 97 قانون مالیات‌های مستقیم، باعث شفافیت در جریان مبادله اقتصادی کالا و افزایش اعتماد مودیان می‌شود.
شریفی، مبنای رسیدگی و تشخیص مالیات عملکرد سال 1398 برای اشخاص حقیقی و حقوقی را اظهارنامه مالیاتی عنوان کرد و گفت: در صورتی که اشخاص حقیقی و حقوقی که مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی می‌باشند، اظهارنامه مالیاتی خود را با رعایت قانون و مقررات مربوطه تنظیم کنند، سازمان امور مالیاتی کشور اظهارنامه‌های مالیاتی آنها را بدون حسابرسی مورد پذیرش قرار خواهد داد و صرفاً بر مبنای شاخص ها و معیارهای ریسک، درصدی از آنها را رسیدگی می‌کند.
وی، از مودیان محترم مالیاتی خواست تا اظهارنامه مالیاتی خود برای عملکرد سال 1398 را براساس رویکرد جدید و مبتنی بر واقعیت های اقتصادی موجود تنظیم و ظرف مهلت مقرر از طریق سامانه سازمان امور مالیاتی کشور( tax.gov.ir )  تسلیم نمایند.
مدیر‌کل امور مالیاتی آذربایجان‌ شرقی افزود: مزیت فرآیند رسیدگی بر مبنای آخرین تغییرات ماده 97 ق.م.م علاوه بر حذف روش سنتی علی الراس موجب بهبود کیفیت رسیدگی، شفافیت و تسریع در زمان قطعیت پرونده مالیاتی شده و با در نظر گرفتن شان و حفظ کرامت مودیان قانون مدار، کاهش فرار مالیاتی و اجرای عدالت مالیاتی را به دنبال خواهد داشت.
گفتنی است در این کارگاه آموزشی که با حضور نمایندگان اتاق اصناف، اتحادیه ها، انجمن ها و تشکل های حرفه ای به منظور تبیین و رفع ابهام و تشریح مفاد ماده 97 قانون مالیات‌های مستقیم برگزار شد، ضمن توزیع جزوه آموزشی، در پایان با پرسش و پاسخ حاضرین ادامه یافت و شرکت‌کنندگان به تبادل نظر پیرامون چگونگی تکمیل اظهارنامه و اجرای قوانین مربوطه در این زمینه پرداختند.
انتهای پیام/
نحوه تنظیم اظهارنامه های مالیاتی از سال آینده تغییر می یابد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار