رییس هلال‌احمر سلماس خبر داد:

ضرب‌وشتم یک نیروی امدادی در مناطق زلزله‌زده سلماس

1398/12/05 - 12:45 - کد خبر: 15239 نسخه چاپی

نصر: رییس هلال‌احمر سلماس گفت: یکی از اعضای تیم ارزیاب که پس از وقوع زلزله «قطور» برای برآورد خسارت اعزام شده بود، در یکی از روستاهای زلزله‌زده به دلیل آنچه که مردم محلی آن را «همراه نداشتن اقلام امدادی» خواندند، مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، مهدی رضایی امروز در گفت‌وگویی با بیان کرد: پس از وقوع زلزله ۱۰ نفر از نیروهای امدادی هلال‌احمر به این روستای زلزله‌زده اعزام شدند تا اطلاعات کافی از برآورد میزان خسارت را گزارش دهند اما تعدادی از اهالی خسارت‌دیده روستا در این منطقه با نیروهای امدادی درگیر و یکی از آنان را به دلیل همراه نداشتن اقلام امدادی مورد ضرب و شتم قرار داده بودند.
وی اضافه کرد: در این حادثه «حمید دهقان» رییس سابق هلال‌احمر سلماس از ناحیه سر مورد آسیب قرار گرفت که فورا به بیمارستان امام‌خمینی(ره) ارومیه اعزام شد.
«رضایی» با تکذیب خبر فوت امدادگر آسیب‌دیده، اظهار داشت: وضعیت نیروی امدادی آسیب‌دیده رو به بهبود است و جای هیچ نگرانی نیست.
بنا به این گزارش، ساعت ۹:۲۲ روز گذشته زلزله ۵.۷ ریشتری در قطور خوی به وقوع پیوست و بلافاصله ۱۷ تیم علمیاتی هلال‌احمر به روستاهای آسیب‌دیده در شهرستان‌های خوی و سلماس اعزام شدند.
این زمین‌لرزه علاوه بر مصدومیت اهالی موجب تلف‌شدن صدها راس دام و تخریب ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی منازل در ۴۳ روستای شهرستان‌های سلماس و خوی شد. 
مسئولان آذربایجان‌غربی پس از این زلزله در منطقه حضور یافتند و امدادرسانی و توزیع چادر و اقلام امدادی قبل از تاریکی هوا در بیشتر مناطق انجام شد اما در ساعت ۱۹:۳۰ بار دیگر زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ «زرآباد» خوی را لرزاند و امدادگران به این منطقه اعزام شدند. 
اگرچه زلزله «زرآباد» به دلیل آنکه در عمق ۲۸ کیلومتری زمین به وقوع پیوست، خسارت گسترده‌ای نداشت اما همین زمین‌لرزه نیز تعدادی از مردم را راهی بیمارستان کرد. 
امدادگران طی روز گذشته و در مراحل توزیع چادر و اقلام امدادی نیز از سوی برخی از مردم محلی تحت فشار قرار داشتند.
انتهای پیام/
ضرب‌وشتم یک نیروی امدادی در مناطق زلزله‌زده سلماس خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار