خبر/

مهدکودک ها و مراکز توانبخشی بهزیستی زنجان تعطیل شد

1398/12/05 - 10:45 - کد خبر: 15215 نسخه چاپی

نصر: تمامی مهدهای کودک و مراکز روزانه توانبخشی، آموزشی، حرفه آموزی و کارگاه‌های حمایتی و تولیدی تحت نظارت بهزیستی استان زنجان از امروز تا پایان هفته جاری تعطیل شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، مدیرکل بهزیستی استان زنجان امروز در این خصوص به خبرنگار گفت: بر اساس مصوبه شورای تامین استان زنجان و به منظور اتخاذ تمهیدات لازم جهت حفظ سلامتی جامعه هدف و پیشگیری از شیوع بیماری‌های تنفسی، تمامی مهدهای کودک شهری و روستایی و مراکز روزانه توانبخشی، آموزشی، حرفه آموزی و کارگاه های حمایتی و تولیدی تحت نظارت بهزیستی تعطیل اعلام شده است.
محمد محمدی قیداری افزود: طبق برنامه اعلام شده شیرخوارگاه، مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، مراکز نگهداری معلولین و  اقامتی افراد دارای سوء مصرف مواد این استان ضد عفونی شده و اقدامات پیشگیری از ابتلا به ویروس کووید ۱۹ انجام می شود.
وی اضافه کرد: بر این اساس مسؤولان مراکز به محض برخورد با مواردمشکوک به ابتلای بیماری، مراتب را در اسرع وقت به شبکه بهداشت و بهزیستی شهرستان اعلام کنند.
محمدی افزود: ملاقات حضوری خانواده ها تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شده و تمامی بازدیدها از مرکز تا برقراری شرایط عادی لغو و خدمت گیرندگان جدید نیز صرفا در شرایط خاص پذیرش خواهند شد.
این مسئول ادامه داد:  به تمامی مراکز تحت پوشش اعم از شیرخوارگاه و مراکز نگهداری کودکان مراکز روزانه و شبانه روزی نگهداری از معلولان، مراکز نگهداری از سالمندان، مراکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد، مراکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد و سایر مراکز دستورالعمل های بهداشتی صادر شده است.
وی اظهار داشت: بر این اساس این مراکز موظفند که نظافت و شستشوی سطوح با مواد ضد عفونی کننده را روزانه و در هر شیفت انجام داده و ضمن برخورداری اتاق های اقامتی از تهویه مناسب روزانه حداقل دو بار نسبت به پاکسازی هوای اتاق ها (ورود و خروج عادی هوا) اقدام کنند.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت موضوع دستورالعمل‌های عمومی در این زمینه تهیه و به تمامی مراکز تحت نظارت بهزیستی استان‌ ارسال شده است.
گفتنی است، ویروس کرونا از دی ماه گذشته تا کنون بیش از دو هزار قربانی گرفته است که تقریبا تمامی جانباختگان از چین، ‌کشوری که ویروس از آنجا شیوع پیدا کرد، و در زمان حاضر ایران بعد از چین دومین آمار فوتی کرونا در جهان را دارد.
بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده و جان دو هزار و ۲۳۳ تن را گرفته است.
کیانوش جهانپور رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز گفت: تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در ایران به ۲۸ نفر و تعداد افراد فوت شده به پنج نفر رسید.
کرونا همان آنفلوانزای معمولی و حداقل ۵۰ سال است که این  ویروس در دانشگاه های علوم پزشکی شناخته شده و چند سال قبل نیز با عنوان ویروس سارس گسترش یافت.
انتهای پیام/
مهدکودک ها و مراکز توانبخشی بهزیستی زنجان تعطیل شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار