کارشناس هواشناسی استان زنجان؛

هوای زنجان برفی و بارانی می‌شود

1398/12/05 - 10:30 - کد خبر: 15213 نسخه چاپی

نصر: کارشناس هواشناسی استان زنجان گفت: هوای زنجان از اواخر وقت دوشنبه برفی و بارانی می‌شود و عمده بارش‌ها در منطقه جنوب و جنوب شرق خواهد بود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، حسین سلطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار با بیان اینکه امروز آسمان زنجان قستمی ابری تا ابری خواهد بود، افزود: بعد ازظهر امروز وزش باد را خواهیم داشت که سرعت آن به ۴۵ تا ۶۵ کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید.
وی با بیان اینکه از اواخر وقت امروز، سامانه بارشی وارد استان شده و با بارش های پراکنده باران مواجه خواهیم شد، اظهار داشت: روز سه شنبه شدت باران بیشتر شده و از اواخر وقت بارش ها به شکل برف درآمده و هوا نیز سرد خواهد شد.  
کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان به میزان دمای مراکز شهری این استان طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: طی مدت یاد شده، حداقل دمای زنجان صفر، خرمدره، ابهر، خدابنده و ماهنشان یک و آببر مرکز شهرستان طارم نیز ۹ درجه سانتیگراد گزارش شد.
سلطانی دمای فعلی شهر زنجان را یک درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت یک درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد.
در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند، داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شوند.
انتهای پیام/
هوای زنجان برفی و بارانی می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار