خبر/

استاندار زنجان نسبت به بارش‌های شدید به فرمانداران هشدار داد

1398/12/05 - 10:15 - کد خبر: 15212 نسخه چاپی

نصر: استاندار زنجان با اعلام هشدار خطاب به فرمانداران و روسای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستانهای تابعه استان از آن‌ها خواست با توجه به پیش‌بینی بارش شدید باران و برف در روزهای پایانی هفته اقدامات پیشگیرانه را با قید فوریت اجرا کنند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، فتح الله حقیقی امروز با اشاره به اخطاریه سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: باتوجه به درپیش بودن بارش شدید باران و برف و احتمال وزش باد نسبتاً شدید، تمام راه‌های منتهی به رودخانه های با ریسک بالا و جلوگیری از عدم تجمع مردم در کنار رودخانه های خروشان و ناایمن باید مدیریت شود.
وی به همه فرمانداران به عنوان روسای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستانهای تابعه استان اعلام کرد: با توجه به بارش باران و برف در ارتفاعات از روز سه شنبه ۶ اسفند جاری در سطح استان زنجان (حداکثر ۵۰ تا ۸۰ میلی‌متر) و وزش باد نسبتاً شدید ( ۴۵ تا ۶۵ کیلومتر برساعت) که احتمال سیلاب، لغزندگی جاده‌های کوهستانی، کاهش دید، آب‌گرفتگی معابر شهری و اختلال تردد در جاده‌های مواصلاتی، ذوب برف و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و همچنین احتمال وقوع بهمن در جاده‌های کوهستانی وجود دارد، در آماده باش کامل باشند.
رییس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان تاکید کرد: با توجه به اثر مخاطرات یادشده باید تمام راه‌های منتهی به رودخانه هایی که سیل در آن‌ها جریان دارد؛ در صورت ریسک بالا، با همکاری پلیس راهور مسدود شود و از تجمع مردم در کنار رودخانه های خروشان و ناایمن، با همکاری نیروهای انتظامی جلوگیری شود.
حقیقی تصریح کرد: همچنین باید نحوه هشداردهی سیلاب به مسؤولان محلی بخصوص دهیاران یادآوری تا در صورت مشاهده سیلاب به ساکنان پایین دست هشدار داده شود که در این راستا باید سیستم های ارتباطی خود از جمله بیسیم، تلفن همراه، تلفن کابلی و نظایر آن را با بخشداران، مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان، مدیران استانی و ...چک کنند تا در صورت نیاز با مشکل مواجه نشوند.
وی اظهار داشت: در صورت ورود سیلاب به مناطق مسکونی نیز، به منظور جلوگیری از برق گرفتگی تا حد امکان شبکه برق قطع و از وصل کردن و راه اندازی شبکه های تخریب شده جدا خودداری شود و این وضعیت تا زمان برقراری شرایط ایمن ادامه یابد.
انتهای پیام/
استاندار زنجان نسبت به بارش‌های شدید به فرمانداران هشدار داد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار