مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

13 هزار نفر بیکار در آذربایجان شرقی وجود دارد/ لزوم ایجاد 70 هزار شغل در آذربایجان شرقی

1398/02/25 - 11:56 - کد خبر: 1520 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: ما در استان ۱۴۰ هزار نفر بیکار داریم که اگر فعال در جامعه نباشند، به خود جامعه خسارت وارد می ‌شود. متاسفانه در استان برای ۱۳ هزار نفر بیمه بیکاری پرداخت می ‌شود؛ نباید فراموش کرد که ما سرمایه، منابع و ظرفیت ‌های مختلفی داریم که جامعه را پویا و کوشا می‌کند.

به گزارش نصر، "میراحد حسینی" ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته کارگر و تجلیل از کارگران، ورزشکاران و واحدهای نمونه استان، ضمن قدردانی از زحمات کارگران اظهار کرد: باید برای پیشرفت، شکوفایی و اداره کردن چرخ اقتصادی کشور پیش از پیش کوشا باشیم ‌تا از دستاورد انقلاب اسلامی دفاع کنیم.
وی افزود: کارخانجات دیگری مانند تراکتورسازی دچار تحول عظیمی شده و کارهای بزرگی در آنجا انجام گرفته است به طوریکه در حال حاضر ۶ هزار نفر در آنجا مشغول به کار هستند.
وی با بیا اینکه همه کارآفرینان بر این امر معتقدند که هر چه داریم از نیروی کار و کارگران است و این کارخانجات متعلق به همه مجموعه کارخانه است، اذعان کرد: کلید موفقیت واحدهای تولیدی، مبارزه با تهدیدها، تحریم‌ها، رونق تولید با نیروی کار است و صیانت از نیروی کار وظیفه تک تک مدیران، مسئولان و کارفرمایان است و ما به وجود همه نیروی کار افتخار می‌کنیم.
حسینی با اشاره به جمعیت ۴ میلیونی آذربایجان ‌شرقی گفت: یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر  در استان مربوط به جمعیت فعال است که با حذف بیکاران این جمعیت به یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر می رسد که این تعداد نیروی کار، جمعیت ۴ میلیون نفر ی را اداره می‌کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان ‌شرقی با اشاره به اینکه باید تلاش شود تا ۵۰ درصد جمعیت فعال شود، ابراز کرد: در این راستا طرح اشتغال روستایی و فراگیر تدوین شده است که ۴۵ هزار فرصت شغلی از تبع این طرح‌ ها ایجاد شده است.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان ‌شرقی تاکید کرد: باید در سال ۷۰ هزار شغل ایجاد شود تا نرخ بیکاری ۱۰/۹ درصد به زیر ۱۰ درصد برسد، چراکه استان هیچ‌گاه این میزان نرخ بیکاری را به خود ندیده بود
حسینی ادامه داد: ۳۶ شهرک صنعتی، ۱۷ واحد صنعتی و یک شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی داریم که فرصتی بی‌بدیل هستند.
حسینی با اشاره به استفاده از ظرفیت ارس برای رونق کشاورزی گفت: ۲۷۰ معدن در استان فرصتی است و می‌توان نزدیک به ۶۰۰ معدن در استان ایجاد کرد.
وی اذعان کرد: ما در استان ۱۴۰ هزار نفر بیکار داریم که اگر فعال در جامعه نباشند، به خود جامعه خسارت وارد می ‌شود. متاسفانه  در استان برای ۱۳ هزار نفر بیمه بیکاری پرداخت می ‌شود؛ نباید فراموش کرد که ما سرمایه، منابع و ظرفیت ‌های مختلفی داریم که جامعه را پویا و کوشا  می‌کند.
وی با بیان اینکه ۵ هزار تعاون تحت پوشش اداره‌کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان  است، تصریح کرد: با توجه به اینکه ۵۸۰ تشکل در کشور ایجاد شده است، کارگران ما اهل اعتراض خیابانی نیستند بلکه با ایجاد تشکل‌های کارگری در چارچوب قانون و مقررات بحث می‌کنند و مشکلات خودشان را پیگیر هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان ‌شرقی با تاکید بر اینکه اگر در کشور تورم ایجاد می‌شود، باید مزد نیز افزایش یابد، اضافه کرد: وقتی شرایط خاصی ایجاد می‌شود، مدیران به فکر کارگران هستند و امیدواریم با تعامل بیشتر به یک جمع‌بندی خوبی که به نفع کارگران و مدیران واحدهای تولیدی است، برسیم.
انتهای پیام/

13 هزار نفر بیکار در آذربایجان شرقی وجود دارد/ لزوم ایجاد 70 هزار شغل در آذربایجان شرقی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار