دستور دوم جلسه:

کلیات تفریغ بودجه سال ۱۳۹۷ شهرداري تبریز تصویب شد

1398/12/04 - 14:52 - کد خبر: 15172 نسخه چاپی

نصر: کلیات تفریغ بودجه سال ۱۳۹۷ شهرداري کلانشهر تبریز در صحن علنی شورا تصویب شد.

به گزارش نصر، در ابتدا محمد باقربهشتی با ارائه جزئیات تفریغ بودجه سال ۱۳۹۷ بدهی شهرداری را ۷۲۷  میلیاردتومان در این سال اعلام کرد.
وی در ادامه گفت: حساب و کتاب یک سری از سازمان های شهرداری از ایام گذشته مشکل دارد.
بهشتی بودجه مصوب سال ۱۳۹۷ را دو هزار و 770 میلیارد عنوان کرده و اظهار داشت: مبلغ متمم بودجه در سال ۱۳۹۷ برابر با یک هزار و 972 میلیارد تومان است.
وی تصریح کرد: تفریغ بودجه براساس متمم انجام می شود درآمد تحقق یافته این یک هزار و 972 میلیارد، بیش از درآمد مصوب است که حدود ۹۹۵ میلیارد صرف هزینه جاری ۶۶۵ میلیارد صرف هزینه های عمرانی شده است.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: کل هزینه های شهرداری مرکز و مناطق یک هزار و 451 میلیارد تومان بوده  که ۶۰۱ میلیارد تومان مربوط به بخش عمرانی و ۸۵۱ میلیارد تومان مربوط به هزینه های جاری  می شود.
بهشتی گفت: کل هزینه های سازمان ها ۶۶۵ میلیارد تومان بوده که ۲۸۳ میلیارد تومان مربوط به بودجه عمرانی و ۳۸۲ میلیارد تومان مروبط به  هزینه های جاری است.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: به طور خلاصه شهرداری درسال ۱۳۹۷،  یک هزار و 660 میلیارد تومان پول خرج کرده که ۶۶۵ میلیارد از آن در بخش عمرانی و مابقی در بخش جاری هزینه شده است.
غلامحسین مسعودی ریحان نیز در ادامه گفت: باید میزان درآمد پایدار و درآمد‌های شهرداری از طریق سرمایه گذاری مشخص شود و برای ایجاد درآمد‌های پایدار تلاش شود .
وی افزود: فرسودگی اتوبوس‌ها در تبریز وجود دارد اما در سال ۱۳۹۸ هیچ اتوبوس جدیدی وارد ناوگان نشده است. عمر اتوبوس ۱۰ سال است اما امسال هیچ اتوبوسی خریداری نشده است.
فرج محمد قلی زاده نیز در ادامه اظهار داشت: نحوه بودجه بندی و تفریغ بودجه اعلامی وزارت کشور مشکل دارد . در تفریغ به بُعد کمی توجه شده و از بعد کیفی غافل شده ایم .
محمدقلیزاده اضافه کرد: در تفریغ بودجه میزان موفقیت،  فعالیت و عدم فعالیت مناطق و معاونت ها و سازمان‌ها مشخص نشده است.
وی ادامه داد: وضعیت پروژه‌های عمرانی در تفریغ بودجه مشخص نشده است و معلوم نیست این پروژه‌ ها برای شهر اهمیت داشتند یا خیر.
این عضو شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: ۶۶۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی داریم که این رقم در سال ۹۶ بودجه شهر ۶۵۰ میلیارد تومان بوده است که تورم ۴۰ درصدی در آن در نظر گرفته نشده و بودجه عمرانی تحلیل رفته است.
وی اظهارداشت: سود و جرائم در تفریغ بودجه و بدهی ها مشخص نشده است.
تحلیل رفتن بودجه بنده را به عنوان یک کارشناس تجربی نگران کرده است و ممکن است این موضوع در آینده موجب مشکلات امنیتی نیز شود.
قلیزاده با بیان اینکه ۳۶ پروژه کار نکرده در بودجه آمده است که نشان داده نشده جزو اولویت چندم بودند، گفت: اولویت پروژه های کار شده نیز مشخص نشده اولویت چندم است.
وی گفت: قبلا هم هشدار داده ام که از بودجه عمرانی استفاده می شود. و اگر ۱۰۰ میلیارد هزینه مترو جزو عمرانی نبود، الان فاصله فاحشی در بودجه عمرانی به‌ وجود می آید.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: درمورد بدهی ها،البته ذکر بدهی نقطه مثبتی است اما این اعداد و ارقام تنها بدهی های سررسید را نشان می دهد نه اصل بدهی. شاید اصل بدهی ها ۳ برابر ارقام گفته شده باشد.
وی گفت: ما در بودجه قبل ۸۵ تبصره داشتیم که حتی عملکرد یک مورد از این تبصره ها ذکر نشده که اکثرشان ساختاری بود.
همچنین در ادامه رییس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: باید تلاش کنیم میزان بودجه عمرانی را افزایش دهیم .
شهرام دبیری تصریح کرد: در گزارش های ماهانه شهرداری باید نظارت جدی‌تری داشته باشیم.
وی ادامه داد: در بررسی متمم بودجه باید علت اجرا نشدن پروژه‌ ها و اجرای پروژه‌های جدید را بررسی کنیم.
انتهای پیام/
 کلیات تفریغ بودجه سال ۱۳۹۷ شهرداري تبریز تصویب شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار