وزیر کشور ترکیه؛

هفت شهروند ترکیه‌ای بر اثر زمین‌لرزه قطور خوی جان باختند

1398/12/04 - 12:35 - کد خبر: 15164 نسخه چاپی

نصر: وزیر کشور ترکیه گفت: هفت شهروند استان وان ترکیه بر اثر زمین‌لرزه 5.7 ریشتری در منطقه قطور خوی جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش نصر به نقل از  آناتولی، سلیمان سویلو (Süleyman Soylu) امروز در این خصوص اظهار داشت: از این تعداد سه نفر کودک هستند.
وی اضافه کرد: تیم‌های نجات سازمان آفاد (مدیریت اورژانس و وضعیت بحرانی ترکیه) به روستای زلزله‌زده اؤزپینار (Özpınar) در وان رسیده‌اند و به سمت روستاهای دیگر حرکت کرده‌اند.
وی بیان کرد: به احتمال زیاد برخی شهروندان در استان وان ترکیه نیز زیر آوار مانده‌اند که نتایج تکمیلی در این خصوص اعلام می‌شود.
وزیر کشور ترکیه ادامه داد: پنج مجروح زلزله امروز نیز به بیمارستان انتقال یافته‌اند و عملیات امداد و نجات ادامه دارد.
بنا به این گزارش، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین یا ریشتر ساعت ۹:۲۳ صبح امروز، یکشنبه حوالی شهر قطور خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند.
طبق گزارش مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین‌لرزه در طول جغرافیایی ۴۴.۵۹، عرض جغرافیایی ۳۸.۵۲ و عمق ۶ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.
کانون این زمین‌لرزه در ۱۷ کیلومتری قطور، ۳۱ کیلومتری خوی و ۱۱۵ کیلومتری شهر ارومیه بود اما لرزه را مردم در شهرستان‌های ارومیه، تبریز، اسکو، سلماس و سهند نیز احساس کردند.
طی ۱۰ روز گذشته پنج زمین لرزه دیگر، منطقه قطور خوی را لرزانده بود که البته خسارتی نداشت.
انتهای پیام/
هفت شهروند ترکیه‌ای بر اثر زمین‌لرزه قطور خوی جان باختند خبرگزاری آناتولی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار