رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز؛

اقدامات لازم نسبت به ضدعفونی اتوبوس و مترو انجام گیرد

1398/12/04 - 09:49 - کد خبر: 15114 نسخه چاپی

نصر: رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز گفت: برای پیشگیری از شیوع بیماری کروناگفت: اقدامات لازم نسبت به ضد عفونی شبانه اتوبوس ها و مترو انجام گیرد.

به گزارش نصر، شهرام دبیری در صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر تبریز در خصوص نگرانی های ایجاد شده در مردم پیرامون بیماری کرونا، گفت: کرونا، ویروس جدیدی است که قدرت انتشارش زیاد اما میزان کشندگی آن کم است لذا نگرانی ها در خصوص کشنده بودن این بیماری بی جاست.

وی افزود: کرونا دو درصد از افرادی که به آن‌مبتلا هستند را می‌کشد و آن نیز در صورتی است که فرد دچار بیماری های ریوی باشد یا فرد با رنج سنی بالا سابقه بیماری های حاد داشته باشد.

وی در رابطه با نحوه انتشار این ویروس گفت: این ویروس از راه تنفسی منتقل می شود لذا حضور در مکان های شلوغ توصیه نمی شود و استفاده از ماسک در مواقع ضروری پیشنهاد می شود.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز ادامه داد: راه بعدی انتقال این ویروس به انسان از طریق سطوح است، پس بعد از لمس سطوح و قبل از خوردن و آشامیدن باید با آب و صابون دستانمان را بشوییم.

وی بیان کرد: برای پیشگیری از شیوع این بیماری، شهردار نیز دستور دهد تا از امروز، هرشب اتوبوس ها و مترو ضدعفونی شوند.

ضمن بیان اینکه مردم باید از سفرهای بی مورد و شرکت در مسابقات ورزشی و همایش هاخودداری کنند، اضافه کرد: دیروز با آقای استاندار در مورد تعطیلی دانشگاه ها صحبت کردیم و ایشان گفتند امروز جلسه ای برگزار خواهد شد و در مورد تعطیلی مدارس،دانشگاه ها و مراسمات و همایش ها تصمیم گیری می کنند.
انتهای پیام/
اقدامات لازم نسبت به ضدعفونی اتوبوس و مترو انجام گیرد گلناز پورنامی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار