معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان؛

زنجان پیشرو در ریشه کنی بیسوادی است

1398/12/03 - 13:30 - کد خبر: 15079 نسخه چاپی

نصر: زنجان در حوزه سواد آموزی گام‌های موثری بردشته است و جزء استان‌های پیشرو در ریشه کنی بیسوادی است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در دیدار با مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان گفت: ریشه کنی بیسوادی با همکاری تمام مجموعه ها و ارگان ها محقق می شود و برعهده یک دستگاه نیست.
فرحناز فتحی افزود: داشتن سواد می‌تواند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را کاهش داده و ترمیم کند که بخشی از محکومان و زندانیان به دلیل نداشتن اطلاعات کافی و یا کم سوادی و یا بی سوادی دچار خطا شده اند که در این زمینه حوزه سواد آموزی می تواند به خانواده های زندانیان و خود زندانیان کمک کند تا در بازگشت به جامعه مشکلات را به آسانی پشت سر بگذارند.
این مسئول ادامه داد: وجود یک بیسواد هم زیبنده جامعه اسلامی نیست، حتی وجود یک زندانی هم در جامعه اسلامی زیبنده نیست، لذا امیدواریم روزی فرا برسد که فرهنگ به قدری تغییر پیدا کند که زندان ها خالی از زندانی شود و جرمی در جامعه اتفاق نیفتد.
وی دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم را از دوره های سوادآموزی عنوان کرد و گفت: علاوه بر این سه دوره حلقه های کتابخوانی نیز از برنامه‌های سواد آموزی است که در کنار دوره انتقال توانسته است موثر باشد چرا که ارتقای دانش خواندن و نوشتن با مطالعه کتاب افزایش پیدا می‌کند.
معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: اداره کل زندان ها علاوه بر اقدامات موثر در خصوص زندانیان کم سواد و بی سواد می تواند کمک حال آموزش و پرورش در معرفی خانواده های بازمانده از تحصیل و کم سواد و بی سواد زندانیان باشد.
وی اظهار داشت: با توجه به فرمان حضرت امام در مورد سواد آموزی و سفارش همه مسؤولان از جمله مقام معظم رهبری و رییس جمهوری، علما، دانشمندان و همه دلسوزان نظام در راستای ریشه کنی بیسوادی در جامعه است و لذا باید با همکاری یکدیگر تلاش مضاعفی  در خصوص ریشه کنی بیسوادی داشته باشیم.
این مسئول ابراز امیدوری کرد، با همکاری اداره کل زندان ها و معاونت سوادآموزی شاهد ریشه کنی بی سوادی در جامعه باشیم.
انتهای پیام/
زنجان پیشرو در ریشه کنی بیسوادی است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار