مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز؛

« شناسنامه اجتماعی محلات تبریز» تدوین می‌شود/ایجاد رصدخانه اجتماعی در کلانشهرها

1398/12/03 - 12:06 - کد خبر: 15067 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز از اختصاص ردیف بودجه‌ای جهت ایجاد « شناسنامه اجتماعی محلات» در بودجه سال ۹۹ شهرداری خبر داد.

به گزارش نصر، محمدحسین حسن‌زاده در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه امیدواریم این بودجه توسط شورای محترم شهر تبریز تصویب شود، اظهار کرد: خوشبختانه با تاکید شهردار محترم تبریز، هم اکنون نسبت به رفع مسائل و آسیب‌های اجتماعی شهر نگاه مثبتی وجود دارد.
او از آسیب‌های اجتماعی به عنوان اصلی‌ترین مشکل کلانشهرها نام برد و افزود: هر کلانشهر و مدیریت شهری‌ای که بدون برنامه و نسخه جهت رفع مداخلات و مسائل شهری و اجتماعی توجهی نکند، موفق نخواهد بود.
حسن‌زاده ادامه داد: مقرر شده در شهرهای بزرگی مثل تبریز که دارای سکونتگاه‌های غیر رسمی و بافت‌های فرسوده هستند، «رصدخانه اجتماعی» ایجاد شود.
مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز تصریح کرد: در شهرداری تبریز نیز مقدمات ایجاد این رصدخانه انجام یافته و شهرداری تبریز نیز به عنوان عضو مستقیم رصدخانه اجتماعی کشور، به طور مستمر و آنلاین مکلف به رصد مسائل اجتماعی خواهد بود.
او با اشاره به آثار مثبت طرح آماده سازی شناسنامه اجتماعی محلات تبریز، خاطرنشان کرد:این طرح سبب می‌شود از وضعیت اجتماعی و شاخص‌های موجود اجتماعی محلات اطلاع داشته باشیم و بدانیم در کدام محله چه مشکلی وجود دارد تا بر همان اساس برنامه ریزی داشته باشیم.
حسن‌زاده تاکید کرد: اگر برای موضوعاتی همچون عمران، خدمات شهری، ترافیک شهری و... بدون توجه به مسائل اجتماعی برنامه ریزی کنیم و در این بین به نظرات و علایق و خواسته‌های شهروندان توجهی نشود، موفق نخواهیم بود.
انتهای پیام/
 « شناسنامه اجتماعی محلات تبریز» تدوین می‌شود/ایجاد رصدخانه اجتماعی در کلانشهرها نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار