کارشناس هواشناسی استان زنجان؛

سامانه بارشی جدید وارد زنجان می‌شود

1398/12/03 - 09:21 - کد خبر: 15036 نسخه چاپی

نصر: کارشناس هواشناسی استان زنجان گفت: با ورود سامانه بارشی به منطقه از روز سه‌شنبه (۶ اسفند ماه) بارش برف و باران این استان را فرار خواهد گرفت.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، حسین سلطانی امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: بارش‌ها تا بعدازظهر چهارشنبه تداوم یافت و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی به شکل برف خواهد بود.
وی اظهار داشت: امروز و فردا به سبب عبور امواج ضعیف از منطقه، هوای این استان نیز تحت تاثیر قرار گرفته و افزایش ابر و احتمال بارش های پراکنده برف و باران وجود دارد.
سلطانی اظهار داشت: دمای کمینه هوا نیز از صبح امروز با کاهش نسبی همراه شده و از ظهر فردا یکشنبه تا روز دوشنبه شاهد افزایش دمای بیشینه خواهیم بود.
وی تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته صائین قلعه از توابع شهرستان ابهر و خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه به ترتیب با دمای ۳- و ۲- درجه سانتیگراد سردترین و آببر، چورزق و گیلوان نیز با دمای ۱۶+ درجه سانتیگراد گرمترین نقاط این استان بودند.
سلطانی به میزان دمای مراکز شهری این استان طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: طی مدت یاد شده، دمای زنجان صفر، خرمدره و ماهنشان ۱-، ابهر ۲-، خدابنده ۱+ و آببر مرکز شهرستان طارم نیز ۷+ درجه سانتیگراد گزارش شد.
وی، دمای فعلی شهر زنجان را یک درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه سانتیگراد افزایش نشان می دهد.
در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند، داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شوند.
انتهای پیام/
سامانه بارشی جدید وارد زنجان می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار