انتخابات یازدهم (24)/گزارش نصر از متن تا حاشیه انتخابات مجلس؛

مجلس قوی در گرو مشارکت پرشور

1398/12/02 - 13:45 - کد خبر: 14998 نسخه چاپی

نصر: مسئولان استانی آذربایجان شرقی در ساعات آغازین یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پای صندوق های رای رفتند و خواستار مشارکت پر شور مردمی در انتخابات برای تشکیل مجلسی قوی شدند.

به گزارش نصر، درهای سه هزار و 54 صندوق اخذ رای در 13 حوزه انتخابیه در آذربایجان شرقی صبح امروز جمعه 2 اسفند سال 98 به روی مردم باز شد و باری دیگر رقابت برای 19  کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی برای کاندیدای شرکت کننده از این استان آغاز شد و براساس آمار اعلام شده تنها در ۴۵ دقیقه نخست آغاز رای گیری ۲۵ هزار نفر از واجدین شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی رای خود را به صندوق انداخته اند.

تعداد نامزدهای انتخابات مجلس در آذربایجان شرقی 300 نفر است که به ازای هر کرسی نمایندگی استان در مجلس، 15 نفر در عرصه رقابتی حضور دارند، همچنین دو میلیون و ۹۷۷ هزار و ۸۹۶ نفر در سطح استان واجد شرایط رای دادن هستند و ۱۴۵ هزار و ۲۹۳ نفر نیز به عنوان "رای اولی" برای اولین بار پای صندوق رای حاضر خواهند شد.

دو رکن مجلس قوی؛ حضور پر شور و انتخاب اصلح
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم با حضور در پای صندوق رأی در مسجد رادمردان تبریز، رأی خود را به صندوق انداخت و در جمع خبرنگاران گفت: مردمی که تا این لحظه موفق نشده اند در این کار خیر شرکت کنند هر چه سریع‌تر خود را به پای صندوق برسانند، رأی اولی‌ها اولین سال شرکتشان در رأی گیری است که از این افراد می‌خواهیم حتماً به پای صندوق بیایند و در سرنوشت خود و کشورشان سهیم باشند.

وی اضافه کرد: مجلس قوی دو رکن دارد که یکی حضور پرشور در انتخابات و دیگری انتخاب اصلح است، کسانی را انتخاب کنیم که پایبند به آرمان‌های امام هستند، شجاع بوده و روحیه ایستادگی و مقاومت داشته باشند تا مجلس قوی داشته باشیم.

تمام ارکان نظام با رای مردم شکل می گیرد
محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی نیز  پس از شرکت در انتخابات مجلس یازدهم در مسجد آیت الله انگجی تبریز گفت:  تمام ارکان نظام با رای مردم شکل می گیرد و این نعمت بزرگی است، شرکت در این انتخابات حق مردم برای تصمیم گیری در آینده کشور در شکل گیری مجلس قوی است.

وی یادآور شد: با توجه به تلاش دشمنان برای سست کردن روحیه مردم ، امروز بیش از هر زمان دیگری به حضور مردم در پای صندوق های رای نیاز داریم، مردم استان از اول صبح با اشتیاق در پای صندوق های رای حاضر می شوند و رصد آرای ریخته شده به صندوق ها، حاکی از افزایش تراکم در شعب اخذ رای است.

امیر سرتیپ عیسی میرزایی، فرمانده لشکر 21 حمزه نزاجا بعد از انداختن رای خود به صندوق در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: شرکت در انتخابات یک تکلیف الهی و وظیفه ملی و مدنی است، برای اینکه هر ایرانی در آینده کشور سهمی داشته باشد باید پای صندوق های رای حضوری آگاهانه و گسترده داشته باشند و با انتخاب اصلح خود برای اعتلای ایران اسلامی بکوشند.

وی با بیان اینکه مردم ایران نشان دادند که مردم روزهای سخت هستند، گفت: در طول 41 سال مردم ایران همواره در مقابل یاوه گویی های دشمنان ایستاد ه اند و امروز هم حماسه می آفرینند.

شرکت در انتخابات به مفهوم تعیین سرنوشت کشور است
سردار حسین عبدی فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی نیز پس از شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انداختن رای خود در صندوق، گفت: استکبار جهانی برای انتخابات نیز به شدت به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در بین جوانان بود، اما مردم بابصیرت ایران، همواره در پاسخ به یاوه گویی‌های استکبار جهانی و دشمنان در صحنه حاضر شده‌اند.

وی افزود: شرکت در انتخابات به مفهوم تعیین سرنوشت کشور است، مردم سالاری دینی یکی از موارد قابل توجه در نظام جمهوری اسلامی است، مشارکت در انتخابات نماد مردم سالاری دینی بوده و سرنوشت کشور در عرصه‌های مختلف از جمله در عرصه انتخابات رقم می‌خورد.

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی در خاتمه گفت: دشمنان این بار نیز علی رغم صرف هزینه‌های زیاد در فضای رسانه‌ای و القای خواسته‌های شیطانی خود، نتواستند کاری انجام دهند و از همان اول وقت شاهد حضور مردم در پای صندوق‌های رای هستیم.

انتهای پیام/
مجلس قوی در گرو مشارکت پرشور گلناز پورنامی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار