مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل؛

لباس فرم متحدالشکل در مدارس اردبیل اجباری نیست

1398/12/01 - 15:30 - کد خبر: 14950 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: مدارس نباید داشتن لباس فرم دانش‌آموزی را اجباری کنند اما با توجه به اثرات مثبت داشتن لباس فرم متحدالشکل به استفاده از آن در مدارس توصیه می‌شود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، احمد ناصری امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی استان از واگذاری تهیه لباس فرم دانش‌آموزی در سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ به سازمان دانش‌آموزی پس از هماهنگی با سازمان مرکزی خبرداد.
وی اظهارداشت: با توجه به وجود مدارس متعدد، سلایق مختلف دانش‌آموزان و اولیا و نیز سطوح اقتصادی متفاوت خانواده‌ها، راضی نگه‌داشتن جمعیت گسترده دانش‌آموزی و اولیا در زمینه لباس فرم کار را دشوار کرده ایجاد یک درک مشترک و وحدت رویه در بهبود فرآیند ثبت‌نام در سامانه، تولید و توزیع لباس فرم دانش‌آموزی ضروری و مورد اهتمام است.
ناصری بیان‌کرد: در زمینه لباس فرم دانش‌آموزی، کیفیت بالا و قیمت مناسب دو عامل بسیار مهم است و ثبت قراردادهای لباس فرم دانش‌آموزی در سامانه و نظارت آموزش و پرورش استان بر این موضوع امری لازم است.
وی تشریح کرد: سازمان دانش‌آموزی تشکیلاتی هدف‌دار در راستای تربیت اجتماعی دانش‌آموزان است تا آنان مهارت لازم را برای حضور و فعالیت هدفمند در عرصه‌های مختلف زندگی را پیدا کنند و به فردی مسوولیت‌پذیر در آینده تبدیل شوند.
وی الگو قرار دادن سیره نبی اکرم (ص) و ائمه (ع) در زندگی، شناخت هویت ملی و دینی، افزایش مسوولیت پذیری، ارتقای دانش علمی در زمینه آفرینش، کسب مهارت‌های اجتماعی، شکوفایی و رشد استعداد اعضا، ایجاد خلاقیت و ابتکار، افزایش مشارکت اعضا در فعالیت‌های گروهی ، آشنایی اعضا با حقوق فردی و گروهی در جامعه، کارآفرینی و تقویت اعتماد به نفس را از اهداف دیگر سازمان دانش‌آموزی ذکر کرد.
انتهای پیام/
لباس فرم متحدالشکل در مدارس اردبیل اجباری نیست خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار