معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی؛

راه ارتباطی ۶۵ روستای آذربایجان‌شرقی همچنان بسته است

1398/12/01 - 11:30 - کد خبر: 14909 نسخه چاپی

نصر: معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: با وجود تلاش مداوم راهداران برای بازگشایی مسیرها، به علت تداوم بارش و کولاک، راه ارتباطی ۶۵ روستای استان همچنان بسته است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، غلامرضا رسول زاده امروز در گفت و گویی با بیان اینکه تلاش نیروهای راهداری برای بازگشایی راه ارتباطی این روستاها ادامه دارد، افزود: این روستاها بیشتر در مناطق کوهستانی شهرستان های هشترود، چاراویماق، میانه و بستان آباد واقع هستند و در صورت قطع بارش برف و کولاک راه ارتباطی آن ها تا پایان امروز بازگشایی می شود.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون بارش برف در سطح استان ادامه دارد، اظهار داشت: با وجود بارش برف راه های اصلی و فرعی و آزادراه تبریز - زنجان باز ولی دید پایین است و رانندگان باید با احتیاط رانندگی کنند.
معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: ارتفاع برف در برخی مناطق کوهستانی و برفگیر استان به بیش از دو متر می رسد و برف روبی، تیغ زنی و نمک پاشی راه ها به طور مرتب از سوی نیروهای راهداری در حال انجام است.
رسول زاده، ادامه داد: از آغاز بارش های زمستانی تاکنون بیش از ۳۵ هزار تن نمک و شن در راه های ارتباطی استان استفاده شده که از این میزان ۱۰ هزار تن مربوط به یک هفته اخیر است.
براساس اعلام اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی سامانه بارشی تا صبح روز جمعه در استان فعال خواهد بود و موجب بارش برف، لغزندگی معابر و مه گرفتگی می شود.
آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و دو هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.
این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، دو هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.
انتهای پیام/
راه ارتباطی ۶۵ روستای آذربایجان‌شرقی همچنان بسته است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار