مدیرکل کار اردبیل؛

اردبیل استان پیشگام کشوردر الکترونیکی کردن فرایندهای حوزه کار است

1398/12/01 - 10:45 - کد خبر: 14902 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: با استقرار سامانه‌های الکترونیکی اشتغال و اجرای پایلوت سامانه جامع روابط کار، اردبیل پیشگام در الکترونیکی کردن فرایندها شناخته می‌شود.

به گزارش نصر به نقل از مهر، قاسم رحیمی در دوره آموزشی کار با زیرسامانه‌های ثبت شکایت و دادرسی سامانه جامع روابط کار ویژه استان‌های غرب کشور عنوان کرد: الکترونیکی شدن فرایندها یکی از مهمترین رویکردهای اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل در ارائه خدمات به جامعه کار و تولید است.
وی با بیان اینکه راه اندازی سامانه و نرم افزار نیازمند فراهم بودن بسترها و سخت افزارهای مناسب است، گفت: بهره مندی اداره کل و شهرستان‌ها از سیستم‌های سخت افزاری به روز و اتصال به خطوط اینترنت پر سرعت فیبر نوری و ارتقای پهنای باند اینترنت شهرستان‌ها از اقدامات لازم جهت راه اندازی سامانه جامع روابط کار بود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با عنوان اینکه الکترونیکی شدن فرایندها قطعاً شفافیت را به دنبال خواهد داشت، گفت: با توجه به مسیر جهانی و گستره تکنولوژی احساس می‌شود ارائه خدمات دولتی نیز بیشتر به این سمت پیش برود.
وی از اردبیل به عنوان استان پیشگام کشور در الکترونیکی کردن فرایندهای حوزه کار نام برد و ادامه داد: بایگانی الکترونیکی پرونده‌ها و تسهیل فرایند فراخوانی و داشتن منابع اطلاعاتی از وضعیت نیروی کار استان از مؤلفه‌های اصلی این سامانه جهت صیانت از نیروی کار است.
رحیمی یادآور شد: صرفه جویی در زمان و منابع از دیگر مزیت‌های ثبت الکترونیکی شکایات کارگری و کارفرمایی و فرایند ابلاغ آرا است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل عنوان کرد: در حال حاضر ۱۵ هیأت تشخیص و پنج هیأت حل اختلاف وظیفه رسیدگی به شکایات و تجدید نظر خواهی جامعه کارگری و کارفرمایی استان را بر عهده دارند.
وی افزود: در ۱۰ ماه سال جاری تعداد دادخواست‌های واصله به هیأت‌های تشخیص ۵ هزار و ۲۰۰ فقره است که ۵۰ درصد این آرا جهت بررسی مجدد و تجدید نظرخواهی طرفین دعوی در مراجع حل اختلاف استان رسیدگی شده است.
رحیمی ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد کل آرای صادره مراجع حل اختلاف استان اردبیل به صورت سازشی است.
انتهای پیام/
اردبیل استان پیشگام کشوردر الکترونیکی کردن فرایندهای حوزه کار است خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار