علیار راستگو؛

آماده برگزاری انتخاباتی سالم، شفاف و ایمن در استان هستیم

1398/11/30 - 13:28 - کد خبر: 14861 نسخه چاپی

نصر: رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، از همه گروه‌ ها و جریان‌ های سیاسی و مرجع خواست تا مردم را به حضور گسترده، پرشور و حماسی در پای صندوق‌ های رای دعوت کنند و بار دیگر اقتدار و وحدت ملی را به رخ جهانیان بکشند.

به گزارش نصر، "علیار راستگو" امروز در ارتباط ویدئویی با فرمانداران استان، فرمانداران را مامور کرد تا تمام امکانات شهرستان را برای اخذ رای از همه واجدان شرایط بسیج کنند.
وی با اشاره به ثبت نام ۷۹۶ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در مجموع حوزه های انتخابیه استان گفت: از این تعداد، ۶۴۵ نفر در مرحله نخست توسط هیات‌ های اجرایی تایید صلاحیت شدند.
راستگو تعداد انصراف دهندگان از حضور در رقابت های انتخاباتی در تمامی مراحل فرآیند انتخابات، ۱۵۵ نفر اعلام کرد و افزود: هیات نظارت استان، ۳۰۴ را در مرحله نخست بررسی صلاحیت‌ ها تایید کرد که در مرحله نهایی نیز تعداد افراد تایید صلاحیت شده ها در استان به ۳۶۳  نفر افزایش یافت.
وی در همین راستا اظهار کرد: بعد از اعلام نهایی نتایج بررسی صلاحیت ها توسط شورای نگهبان، ۴۰ کاندیدا نیز از کاندیداتوری خود انصراف دادند که در حال حاضر، تعداد کاندیداهای تایید صلاحیت شده در استان، ۳۲۳ نفر است. این آمار ممکن است تا روز انتخابات نیز به دلیل انصراف کاندیداهای محترم، کاهش یابد.
رییس ستاد انتخابات استان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه برای هر کرسی مجلس در استان، ۱۷ کاندیدا با یکدیگر رقابت می کنند تصریح کرد: از نظر تفکیک جنسیتی نیز، ۱۵ نفر مرد و دو نفر زن در استان با یکدیگر برای راهیابی به مجلس با یکدیگر در حال رقابت هستند.
راستگو در ادامه سخنان خود آمار کاندیداهای زن در استان را ۳۷ نفر اعلام و ابراز کرد: بر این اساس، ۱۱ درصد تایید صلاحیت شدگان در استان، زن هستند. در سه حوزه انتخابیه ملکان، بناب و بستان آباد، هیچ زنی در رقابت های انتخاباتی حضور ندارد.
وی تعداد واجدین شرایط رای دادن در استان را دو میلیون و ۹۲۷ هزار و ۸۹۶ نفر اعلام کرد و افزود: ۱۴۵ هزار و ۲۹۳ نفر نیز آمار مربوط به رای اولی ها در سطح استان است.
رییس ستاد انتخابات استان در ادامه سخنان خود، تعداد شعبات اخذ رای در استان را سه هزار و ۵۳ مورد برشمرد و افزود: از این تعداد، یک صندوق نیز پذیرای آرای اقلیت های دینی در استان است.
راستگو با بیان اینکه آماده برگزاری انتخاباتی سالم، شفاف و ایمن در استان هستیم، اظهار کرد: بیش از ۶۲ هزار نفر در استان به عنوان عوامل و دست اندرکاران دخیل در امر انتخابات، فعالیت خواهند کرد.
وی با اشاره به پیش بینی بارش‌ های جدید در روزهای آینده، به فرمانداران ماموریت داد تا همه امکانات و تجهیزات را برای اخذ رای از تمام واجدان شرایط در شهرستان‌ ها بسیج کنند.
راستگو از دستگاه‌ های اجرایی استان نیز خواست تمام امکانات خود را در صورت نیاز و اعلام مسئولان انتخابات، در اختیار ستاد انتخابات استان و شهرستان ‌ها قرار دهند.
وی گفت: جریان‌های سیاسی و گروه‌های مرجع، باید مردم را به حضور گسترده در انتخابات تشویق کنند.
وی با اشاره به نقش مهم مطبوعات و رسانه ها در تشویق مردم به حضور حداکثری در انتخابات روز جمعه اظهار کرد: به دلیل عدم رعایت مسائل قانونی و یا تبلیغات زود هنگام، ۲۰ مورد تذکر به رسانه ها و مطبوعات استان و ۱۰۰ مورد نیز به کاندیداها و طرفداران آن ها داده شده است.
وی همچنین از استقرار دستگاه احزار هویت در تمامی شعبات ثابت و سیار انتخابات حوزه های انتخابیه استان خبر داد و افزود: استفاده از دستگاه های احزار هویت در انتخابات مجلس برای اولین بار در استان است و پیش از این در پنج شهر استان و در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مورد استفاده قرار گرفته بود.
وی جلوگیری از رای دادن تکراری، مشخص شدن اطلاعات دقیق هویتی و کاهش تخلفات به کمترین میزان ممکن را از مهم ترین مزایای استفاده از دستگاه احراز هویت دانست و گفت: هم استانی های عزیز با در دست داشتن اصل شناسنامه و کدملی می توانند در انتخابات شرکت کنند و همراه داشتن اصل کارت ملی در این دوره از انتخابات، الزامی نیست.
راستگو، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را تضمین کننده اقتدار و صلابت ایران اسلامی در بعد بین المللی دانست و ادامه داد: انتظار داریم که رسانه ها و مطبوعات نیز در این زمینه نقش آفرینی بهتر و بیشتری نسبت به ادوار گذشته داشته باشند.
وی همچنین تصریح کرد: از ساعت هشت روز پنج شنبه، تبلیغات حقیقی و مجازی کاندیداها ممنوع است و با متخلفین برابر ضوابط برخورد می شود.
انتهای پیام/
آماده برگزاری انتخاباتی سالم، شفاف و ایمن در استان هستیم سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار