رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان؛

روستایی حادثه دیده زنجانی به بیمارستان تهران منتقل شد

1398/11/30 - 11:30 - کد خبر: 14848 نسخه چاپی

نصر: رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان گفت: مردی که در روستای خضرچوپان شهرستان ماهنشان دچار قطع عضو (آمپوتاسیون) دست شد بود به منظور مداوا و درمان به بیمارستان ۱۵ خرداد تهران منتقل شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، اصغر جعفری امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: مچ دست چپ این مرد ۴۷ ساله قطع شده و مچ دست راست نیز دچار آسیب شدید شده بود سه‌شنبه شب با استفاده از یک دستگاه آمبولانس مجهز به منظور بررسی بیشتر و در صورت امکان برای پیوند عضو به تهران انتقال یافت.
وی یادآور شد: موضوع این حادثه دلخراش دوشنبه شب به منظور امدادرسانی به اورژانس گزارش شد و عوامل اورژانس مستقر در پایگاه پری، بلافاصله عازم محل شد و با توجه به بارش سنگین برف و شرایط نامساعد مسیر ارتباطی با راهداری ماهنشان نیز هماهنگی شد تا مشکلی در تردد آمبولانس ایجاد نشود.         
جعفری، ارتفاع برف در این محل را بیش از ۶ متر اعلام کرد و اظهار داشت: مسیر دسترسی به محل حادثه، به‌طور کامل پوشیده از برف بود و به رغم تلاش بی وقفه و مجدانه راهداران زحمتکش و مسوؤلیت پذیر، مسیرگشایی نتیجه نداد. 
وی با بیان اینکه امدادرسانان اورژانس و هلال احمر از ساعت ۲۳ دوشنبه شب در این مسیر ارتباطی متوقف مانده بودند، افزود: تلاش ها همچنان برای مسیرگشایی ادامه داشت تا اینکه نزدیکی های ظهر از اورژانس هوایی زنجان به منظور انتقال سریع مصدوم، طلب یاری شد و بالگرد دو بار به پرواز درآمد اما شرایط بسیار نامساعد جوی این اجازه را نداد تا خود را به محل حادثه برسانند.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: از اورژانس هوایی و بالگرد جمعیت هلال احمر شهرستان میانه از توابع آذربایجان‌شرقی درخواست امدادرسانی شد اما شرایط آب و هوایی حاکم بر منطقه، این امداد هوایی نیز نتیجه بخش نشد.
جعفری افزود: با توجه به وضعیت فرد حادثه دیده و لزوم درمان در محل و انتقال فوری به بیمارستان، عوامل اورژانس و هلال احمر، حوالی ظهر با تلاش چندین ساعته راهداران در جهت بازگشایی مسیر، بالاخره راهی محل شدند اما ارتفاع بالای برف آنها را در پنج کیلومتری روستا، متوقف کرد در نتیجه امدادرسانان با برداشتن تجهیزات امدادرسانی و درمانی به صورت پیاده، عازم محل حادثه شدند.  
وی تصریح کرد: پس از اقدامات درمانی پیش بیمارستانی، مصدوم را با استفاده از برانکارد به آمبولانس رسانده و به راه افتادند که در نیمه‌های مسیر به اورژانس هوایی استان تحویل دادند تا هرچه زودتر به بیمارستان آیت الله موسوی شهر زنجان منتقل شود و بالاخره حادثه دیده ساعت ۱۶:۴۵ به این مرکز درمانی رسید و در نهایت از این بیمارستان نیز به تهران منتقل شد.
این مرد روستایی دوشنبه شب، حین خرد کردن علوفه هر دو دستش از ناحیه مچ در میان لبه های تیز و برنده دستگاه علوفه مانده بود که در نتیجه دست چپ قطع شده و دست راستش نیز آسیب جدی و شدید دیده است.
انتهای پیام/
روستایی حادثه دیده زنجانی به بیمارستان تهران منتقل شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار