در راستای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی/

تضمین اقتدار ایران با مشارکت حداکثری

1398/11/30 - 11:28 - کد خبر: 14836 نسخه چاپی

نصر: روسای دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی معتقدند مشارکت حداکثری در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، تقویت‌کننده ثبات داخلی کشور و ضامن اقتدار آن در عرصه‌های بین‌المللی است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، روسای دانشگاه های آذربایجان شرقی اعتقاد دارند حضور معنادار مردم در انتخابات بسیاری از توطئه های اقتصادی و سیاسی علیه ملت ایران را در مجامع بین الملل خنثی و  مردم سالاری و تعیین سرنوشت مردم توسط مردم را متجلی می کند. 
ارتقای جایگاه ایران در سطوح بین‌المللی به ویژه جهت عبور از پیچ تاریخی کشور، شکست تبلیغات رسانه های استکباری علیه انقلاب و نمود چهره مردمی نظام از جمله محورها و عللی است که دانشگاهیان برای شرکت در انتخابات به آن تکیه دارند. 

اگر گله یا انتقادی است باید در بین خانواده بزرگ انقلاب اسلامی حل و فصل شود
رئیس دانشگاه تبریز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: همه اقشار مختلف جامعه برای خنثی کردن توطئه دشمنان باید حضور گسترده در پای صندق های رای داشته باشیم.
سیدرضا مجیدی تاکید کرد: امروزه با توجه به شرایط خاص کشورمان، هر چند مردم با مشکلاتی روبرو هستند، اما برای خنثی کردن نقشه های شوم دشمنان باید همچون گذشته در انتخابات حضور گسترده ای داشته باشیم.
وی ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی، این روزها تجربیات تلخی را پشت سر می گذارد، تحریم های ظالمانه، فشارهای اقتصادی و هوچیگری و جوسازی علیه ملت مظلوم ایران از جمله توطئه هایی است که اهداف عالی ملت ما را نشانه گرفته اند.
مجیدی افزود: در این برهه حساس، قهر با صندوق های رای نمی تواند کارساز باشد، اگر گله یا انتقادی است باید در بین خانواده بزرگ انقلاب اسلامی حل و فصل شود، بر این اساس همه دانشگاهیان و مردم فهیم ایران برای حضور در این میدان اجتماعی و سیاسی از یکدیگر سبقت خواهند گرفت.

تمام رسانه های غربی برای عدم شرکت مردم ایران در انتخابات تبلیغ می کنند
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آذربایجان شرقی نیز در گفت و گویی اظهار کرد: انتخابات حق مردم است و همه باید از این حق خود استفاده کنیم. 
عزیز جوانپور گفت: مجلس قوی، عمران، آبادانی و توسعه کشور را به دنبال دارد و بر این اساس هر فرد با شرکت در انتخابات باید از روی شناخت و آگاهی نامزد خود را انتخااب کند تا آینده ایران اسلامی تضمین شود. مجلس قوی عمران، آبادانی و توسعه کشور را به دنبال دارد بر این اساس هر فرد با شرکت در انتخابات باید از نامزد انتخابات شناخت داشته باشد تا آینده ایران اسلامی تضمین شود. 
وی ادامه داد: اگر مردم در انتخابات شرکت نکنند، اولین ضرر آن متوجه خودشان خواهد شد، چون مطالبات معیشتی و اقتصادی شان محقق نخواهد شد؛ بر این اساس حضور مردم همواره در مقاطع مختلف موجب ناکام ماندن توطئه های دشمنان شده است. 
جوانپور اضافه کرد: جایگاه بین المللی و اقتدار نظام با مشارکت و آرای مردم فراهم می شود و در شرایطی که تمام رسانه های غربی برای عدم شرکت مردم ایران در انتخابات تبلیغ می کنند، این امر ننشان می دهد که انتخابات برای دشمن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و برای کم رونق کردن آن تلاش می کند. 
رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی همچنین با تاکید مجدد بر لزوم شرکت در انتخابات گفت: شرکت گسترده مردم در انتخابات و قدرت مجلس تبعات داخلی و بین الملل داشته و در پیشرفت، توسعه و برقراری عدالت تاثیرگذار است. 

مشارکت گسترده در انتخابات نشان دهنده اقتدار ملی و سیاسی کشور در عرصه بین‌الملل است
رییس دانشگاه پیام نور واحد تبریز نیز در گفت و گویی اظهار کرد: مشارکت آحاد ملت ایران اسلامی در انتخابات و تحقق عملی اراده مردم در تعیین افراد مسئول در ارکان مختلف نظام یکی از موارد و برکات پیروزی انقلاب اسلامی و بالاترین حد اجرای مردم سالاری دینی است و بر این اساس مردم نیز همواره پیشتاز شرکت در انتخابات هستند. 
داود فضلی تاکید کرد: حضور در انتخابات نه تنها از لحاظ فردی تکلیف ملی، دینی و شرعی است، بلکه از جنبه سیاسی نیز شرکت مردم در انتخابات نشان دهنده سطح آگاهی و شعور سیاسی آنان نسبت به سرنوشت خود می باشد.
وی افزود: در کنار اهمیت و تاثیر انتخابات در اتحاد، یکپارچگی و عزم ملی در داخل کشور، در بعد خارجی نیز حضور گسترده در انتخابات نشان دهنده اقتدار ملی و سیاسی کشور در عرصه بین‌المللی می‌باشد و بی شک این موضوع در تنظیم روابط سیاسی سایر کشورها با ایران و همچنین تحقق اراده سیاسی کشور در معادلات بین‌المللی، تاثیر بسزایی خواهد داشت.
فضلی ادامه داد: انتخابات امسال با توجه به اینکه اولین انتخابات و مشارکت مردم در تعیین سرنوشت و مقدرات خویش در گام دوم انقلاب می باشد، از اهمیت دوچندان برخوردار است.
انتخابات امسال با توجه به اینکه اولین انتخابات و مشارکت مردم در تعیین سرنوشت و مقدرات خویش در گام دوم انقلاب می باشد بر این اساس از اهمیت دوچندان برخوردار استوی تشریح کرد: همسویی نمایندگان منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی با منویات ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و هم صدایی آنها برای ارتقای جایگاه کشور در عرصه های بین‌المللی به ویژه عبور از پیچ تاریخی کشور در مقابله با تحریم های ظالمانه استکبار جهانی در جنگ نرم اقتصادی پیش رو و همچنین ترسیم برنامه‌های کلان کشور برای تحقق اهداف عالیه انقلاب و حرکت پر شتاب برای تشکیل تمدن نوین اسلامی و زمینه‌سازی برای ظهور و بروز دولت مهدوی موضوع بسیار ضروری است.
وی گفت: ‌مردم ایران اسلامی در انتخابات پیش رو باید با حضور گسترده خود در انتخابات، زمیینه را برای تحقق آرمان‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی و تشکیل مجلس انقلابی و کارآمد هموار سازند.

دشمنان انقلاب تلاش می‌کنند با ناکارآمد نشان دادن نظام، مردم را ناامید کنند 
 رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی نیز به ایرنا گفت: ‌برای شرکت در انتخابات تاکید رهبری، حجت را برای همگان تمام کرد، یعنی اینکه شرکت در انتخابات وظیفه شرعی هر ایرانی است.
 فرزان قالیچی ادامه داد: این اصل بدیهی است که افراد باید برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند، اما رسانه‌های خارجی تلاش می کنند تا مردم را ناامید کنند و از هرگونه تلاش های غیر اخلاقی هم پرهیز نمی‌کنند.
وی اظهار کرد: ‌دشمنان و رسانه های خارجی تلاش می کنند تا دستاوردهای بزرگ انقلاب را کوچک نشان دهند و کاستی ها را بزرگ کنند، این در حالی است که به رغم هشت سال دفاع مقدس و تحریم‌ها پیشرفت‌های خوبی در این کشور صورت گرفته است که باید بیان شود.
 قالیچی ادامه داد: ‌اصلی ترین پشتوانه نظام مردم است و در طول این سال ها نظام نیز مردم سالاری دینی را به خوبی به نمایش گذاشته است، اما دشمنان تلاش می کنند مردم را دلسرد کنند تا پشت نظام خالی شود و ملت از صف انقلاب جدا شود.
وی یادآور شد: دشمنان انقلاب تلاش می‌کنند با ناکارآمد نشان دادن نظام مردم را ناامید کنند تا در پای صندوق های رای حاضر نشوند، اما مردم نیز هر بار در طول سال های انقلاب با شرکت گسترده خود در انتخابات نظام را بیمه می کنند.
قالیچی ادامه داد: ‌شرکت مردم در انتخابات و اعتقاد به نظام خط بطلانی خواهد بود بر اهداف شوم دشمنان، منتهی مردم نیز باید با انتخاب افراد اصلح در انتخابات و داشتن شناخت کافی از نامزدها، کسانی را به مجلس بفرستند که بتوان سرنوشت مردم را به آنها بسپارندشرکت مردم در انتخابات و اعتقاد به نظام خط بطلان خواهد بود بر اهداف شوم دشمنان، منتهی مردم نیز باید با انتخاب افراد صالح و اصلح در انتخابات و داشتن شناخت کافی از نامزدها کسانی را به مجلس بفرستند که بتوان سرنوشت مردم را به آنها بسپارند.
رییس دانشگاه جامع علمی و کاربردی آذربایجان شرقی همچنین تاکید کرد: سرنوشت مردم با انتخابات گره خورده و انتخاب افراد اصلح و کاربلد تاثیرگذارترین اقدام در تقویت جایگاه نظام اسلامی ایران است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی با بیش از چهار میلیون نفر جمعیت ۱۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.
یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند امسال همزمان با سراسر کشور در سه هزار و ۵۴ شعبه اخذ رای آذربایجان شرقی برگزار می شود. 

گزارش: پیمان پاکزاد
انتهای پیام/
تضمین اقتدار ایران با مشارکت حداکثری خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار