کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی؛

تبریز لایق منطقه آزاد بودن است/ پنج هزار فرصت شغلی در منطقه ایجاد می شود / زبان ما هویت ماست

1398/11/29 - 15:03 - کد خبر: 14797 نسخه چاپی

نصر، علیرضا منادی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: اقتدار اقتصادی تبریز با زمان های قبل و الان قابل قیاس نیست، طرح اقتصادی من برای آینده تبریز که حق تبریز است، تبدیل تبریز به منطقه آزاد با همت همه نمایندگان استان است، چرا که تبریز لایق منطقه آزاد بودن است، بزرگترین بازار سرپوشیده جهان، 50 درصد مس ، 30 درصد طلا، 40 درصد آلومینیوم، چرم سازی، صنعت کفش، حبوبات و خشکبار آذرشهر و خیلی از صنایع دیگری که هوش اقتصادی تبریزی ها نشانگر همه این موارد است.

به گزارش نصر، نشست خبری علیرضا منادی با اصحاب رسانه برگزار شد. "علیرضا منادی" ضمن تبریک سالروز قیام 29 بهمن مردم شریف تبریز گفت: یکی از فرازهای مهم جمهوری اسلامی ایران انتخابات است که دموکراسی بعنوان یکی از اصلی ترین بخش ها در جامعه اجرا می شود.

منادی عنوان کرد: شهر تبریز پر از دانشمندان و نخبگان است؛ من همه عمرم را در کوچه پس کوچه های تبریز گذراندم، تبریز باید به جایگاه واقعی و اصلی خود برسد، مجلس دهم ناکارآمد و تجربه ای تلخ برای مردم آذربایجان رقم زد، اگر مجلسی که به مصداق آیه شریف مدخل صدق نباشد قطعا مخرج صدق نخواهد بود، مجلس قوی با نمایندگان قوی محقق خواهد شد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در هیچ موردی حامی و پارتی نداشته ام، به هیچ عنوان در دوره های قبلی خودم کار غیرقانونی انجام نداده ام و برای خانواده ام هیچ جایگاهی را فراهم نکرده ام، بعد از 12 سال نمایندگی مردم شریف تبریز در مجلس شورای اسلامی اولین کسی بودم که تایید صلاحیت گرفتم، هیچ وزیر یا مسئولی تاکنون تلفنم را قطع نکرده است، این بخاطر منادی نیست، بخاطر مردم شریف تبریز است.

وی با اشاره به قوانینی که برای مطبوعات وجود دارد ابراز داشت: به شدت معتقدم که مطبوعات باید آزادانه فعالیت کنند، متأسفانه مفاسدی که بوجود می آید مطبوعات ما نمی توانند منتشر کنند.

منادی اذعان کرد: هر کسی برای خود اندیشه ای دارد، مخالف چپی ها و راستی ها نیستم و معتقدم که نماینده نباید با دولت دعوا کند نماينده باید برای استانش امکانات و تسهیلات جذب کند.

وی ضمن اشاره به اینکه تنها راه مواصلاتی ایران به اوراسیا تبریز است، اظهار کرد: آذربایجان بسیاری گنج ناشکفته دارد، متاسفانه در چند سال اخیر شاهد بزرگترین غفلت ها از طرف نمایندگان استان بودیم، رودخانه ارس با 29.5 حقآبه خود برای استان ما بهره ای ندارد، سهم استان ما در کشاورزی از صنعت بیشتر است، دریاچه ارومیه یکی دیگر از این منابع است، بیش از 50 درصد مس ایران در استان ماست!، استان ما تنها استانی است که با چهار کشور همسایه است، اگر به تبریز قدیم نگاه کنیم، تبریز یکی از پایتخت های بزرگ دنیا بود، تبریز باید به پایتخت اقتصادی خود برسد.

منادی نمایندگی مجلس را بسیار سخت عنوان کرد و افزود: نمایندگی جمعی از مردم در مجلس شورای اسلامی بسیار کار سختی است، نمایندگی یک هنر است، قانون گذاری یک دانش است؛ مجلس ما کسی که پشتوانه دانشگاهی دارد می خواهد.

وی یکی از مشکلات اصلی جامعه را دغدغه قشر ضعیف جامعه خواند و ابراز داشت: بزرگترین دغدغه قشر ضعیف جامعه ما گرانی و اشتغال است، که من برای حل این مشکل در دوره های قبل دعواهای بسیاری را متحمل شدم و توانستم با اکثریت آرا طرحی را در مجلس به تصویب برسانم که برای جوانان استان پنج هزار فرصت شغلی ایجاد می کند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این باره ادامه داد: در مجلس هفتم با آقای رحمانی سراغ وزیر نفت وقت رفتیم و اتیلنی که از عسلویه تا میاندوآب آمده بود را برای تبریز خواستیم که بعد از آن بنده در مجلس هفتم نظر نمایندگان را جلب کردم و در کنار شهر میاندوآب اسم تبریز را هم گذاشتم و این قانون در مجلس به تصویب رسید، مجلس بعد از یکسال مقاومت بالاخره موافقت کرد و هشت سال طول کشید تا توانستیم این لوله ها را که بحمد الله در همین روز های اخیر به تبریز رسیده است را به تصویب برسانیم، این اتفاق باعث شد تا به معنای واقعی یک پتروشیمی دیگر در تبریز افتتاح شود، پنج هزار فرصت شغلی برای جوانان منطقه بوجود می آید، یک نماینده نباید فرصت شغلی به اقوام درجه یک خود ایجاد کند، نماینده یک استان باید فرصت شغلی برای همه جوانان ایجاد نماید، این پنج هزار فرصت شغلی زمانی اتفاق افتاد که بعد از میاندوآب خط تیره "تبریز" گذاشته شد.

وی ضمن اشاره به اینکه تبریز را باید به پایتخت اقتصادی خود برسانیم، گفت: اقتدار اقتصادی تبریز با زمان های قبل و الان قابل قیاس نیست، طرح اقتصادی من برای آینده تبریز که حق تبریز است، تبدیل تبریز به منطقه آزاد با همت همه نمایندگان استان است، چرا که تبریز لایق منطقه آزاد بودن است، بزرگترین بازار سرپوشیده جهان، 50 درصد مس، 30 درصد طلا، 40 درصد آلومینیوم، چرم سازی، صنعت کفش، حبوبات و خشکبار آذرشهر و خیلی از صنایع دیگری که هوش اقتصادی تبریزی ها نشانگر همه این موارد است.

منادی با اشاره به اینکه زبان ما هویت ماست اذعان کرد: ما از زبان خودمان غافل شده ایم، ادبیات شفاهی زبان ترکی قوی است اما ادبیات کتبی چطور؟ علت اینکه ادبیات کتبی زبان ما بسیار ضعیف است این است که تاکنون کاری نشده است، در شهر مهد فرهنگ و اصالت مردان و بزرگان نامدار یک سالن تئاتر نداریم.

وی در پاسخ به خبرنگار نصر جهت حفظ جایگاه دموکراسی خواهی تبریز در ایران گفت: ستارخان، باقرخان دموکراسی را به ایران هدیه داده اند، متاسفانه فرزندان ما نمی دانند که مجلس حاصل زحمات و رشادت های، زینب پاشا ها، بالا زری خانم ها و مردم آذربایجان بوده است، اعتقاد من این است که در تبریز باید یک مرکز بزرگ ایجاد شود و جشن پارلمانی برگزار شود، پارلمان مال تبریز است.

انتهای پیام/
تبریز لایق منطقه آزاد بودن است/ پنج هزار فرصت شغلی در منطقه ایجاد می شود / زبان ما هویت ماست محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار