هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران:

سازمان ملل از برنامه های اقتصاد مقاومتی ایران حمایت می کند

1398/11/29 - 14:04 - کد خبر: 14789 نسخه چاپی

نصر: هماهنگ کننده سازمان ملل مقیم در تهران با تاکید بر این که برنامه سازمان ملل در سراسر جهان حمایت از توسعه پایدار و فراگیر است گفت: سازمان ملل از اقتصاد مقاومتی ایران براساس برنامه هایی که دارد حمایت می کند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، خانم اوکوچی دنیل  روز سه شنبه در در کارگاه تخصصی برنامه ریزی هوشمند و هدفمند جهت اشتغالزایی در مناطق روستایی و کمتر برخوردار که با حضور نمایندگان ۵۰ سازمان دولتی و غیردولتی در محل هتل سیمرغ تهران برگزار شد افزود: عملکرد معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و فعالیت هایی که دولت بخصوص روستاها انجام داده است بسیار مثبت است.  تاکید دولت در زمینه ایجاد زیرساخت های اقتصادی ، اجتماعی و توسعه ای در روستاها بسیار برای من جالب بود.
وی گفت: یکی از دلایل اصلی من برای حضور در اینجا جنبه های مثبت و توسعه و ایجاد شغل توسط دولت در مناطق روستایی است. ایجاد شغل در مناطق روستایی ایران و تاسیس شورای عالی روستاها و عشایر در این خصوص خیلی مهم است.
هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران ضمن تشکر از دولت به خاطر حمایت های آن در خصوص توسعه و اشتغال روستایی گفت: سازمان ملل هم درخصوص  اشتغال و توسعه روستایی حمایت می کند.
وی افزود: خوشحالم که معاونت ریاست جمهوری در زمینه اشتغال و توسعه روستایی با سازمان ملل همکاری می کند.
خانم دنیلز ادامه داد: برنامه سازمان ملل در سراسر جهان حمایت از توسعه پایدار و فراگیر است . سازمان ملل در طول ۷۵ سال  تجربه کمک و حمایت به ۲۰۰ کشور را دارد. تجربیات ما نشان می دهد که سرمایه گذاری هدفمند در خصوص اقشار کم برخوردار و آسیب پذیر باعث بهبود وضعیت آنها خواهد شد.
هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران گفت: براساس آن چیزی که ما تجربه جهانی داریم سازمان ملل می خواهد از اقتصاد مقاومتی ایران براساس برنامه هایی که دارد حمایت کند. ما از ایجاد شغل و توسعه اجتماعی و همچنین در زمینه افراد آسیب پذیر و سرپرست خانوار حمایت می کنیم. آن چیزی که ما در سازمان ملل انجام می دهیم با هماهنگی دولت ایران و شورای عالی روستایی و عشایر است.
وی با بیان این که در زمینه حمایت و کمک تجربیات بسیار خوبی در ویتنام و تایلند داریم افزود: در این زمینه بهترین عملکردهایی که در دنیا وجود دارد به ایران معرفی می کنیم و در کنار آن بهترین عملکرد ایران را به دنیا معرفی می کنیم و همچنین دنبال توانمندسازی با هدف اشتغالزایی هستیم.
خانم دنلیز ادامه داد: هدف سازمان ملل در خصوص حمایت و توانمندی روستاییان و عشایر کمک به بهبود وضع آنها در جهت فقرزدایی است در واقع این کار ایجاد درآمد کرده و فقر را کاهش می دهد.
هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران گفت: بنابراین دولت جمهوری اسلامی ایران می تواند روی سازمان ملل در خصوص اهدافی که برای کمک به اشتغال روستایی دارد حساب کند.
کلودیو پرویداس نماینده مقیم برنامه توسعه عمران سازمان ملل متحد  افزود: نفت آینده آب و غذا است و برای توسعه عمرانی ایران،  توسعه عمران سازمان ملل متحد به تنهایی نمی تواند آن را انجام دهد و در واقع نقش حمایتی داریم و کار اصلی بر عهده سازمان معاونت توسعه روستایی است.
وی گفت: ۸۰ درصد روستاها به شهرها مهاجرت کردند باید کاری کنیم که این الگو کاملا برعکس شود.  
نماینده مقیم برنامه توسعه عمران سازمان ملل متحد گفت: بودجه دولت بودجه عملیاتی است و گفته شده است که دیگر براساس اتکا به نفت نیست بنابراین اینجا است که نقش توسعه روستایی خیلی پررنگ می شود بنابراین باید برنامه های ما نتیجه محور باشد .بنابراین توسعه عمران سازمان ملل متحد چه نقشی می تواند داشته باشد و دارد ما ۷۵ سال تجربه در ۲۰۰ کشور داریم و معتقدیم با صندوق های خرد می توانیم تغییرات خوبی را انجام دهیم.
انتهای پیام/
سازمان ملل از برنامه های اقتصاد مقاومتی ایران حمایت می کند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار