رییس اداره هواشناسی مهاباد خبر داد:

سامانه بارشی جدید در راه آذربایجان‌غربی

1398/11/29 - 13:15 - کد خبر: 14783 نسخه چاپی

نصر: رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سامانه بارشی جدید از اوایل وقت فردا، چهارشنبه هفته جاری وارد آذربایجان‌غربی می‌شود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، اردلان محمدپور امروز در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: با ورود این سامانه شاهد بارش مجدد برف و باران در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری در سطح منطقه خواهیم بود.
وی اضافه کرد: شدت بارش‌ها در این سامانه برای بعدازظهر روز چهارشنبه در سطح منطقه پیش‌بینی شده است که موجب کولاک برف و کاهش دید در محورهای مواصلاتی خواهد شد.
وی افزود: پیش از ورود این سامانه، جوی آرام و پایدار برای امروز در منطقه حاکم است و آسمان استان به صورت ابری تا تمام ابری خواهد بود.
رییس اداره هواشناسی مهاباد عنوان کرد: در شبانه روز گذشته پیرانشهر با ۵۲ میلی‌متر، سردشت با ۱۰ میلی‌متر، نقده با ۱۴ میلی‌متر و مهاباد با ۱۱ میلی‌متر به ترتیب بیشترین بارندگی را در استان به خود اختصاص دادند.
«محمدپور» اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته چالدران با ثبت دمای منفی هفت درجه سانتی‌گراد سردترین و نقده با حداکثر دمای هوای پنج درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه استان بود.
وی بیان کرد: در این مدت دمای هوای ارومیه بین منفی دو و یک درجه سانتی‌گراد و هوای مهاباد نیز بین یک و دو درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود.
اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است.
آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.
بارش‌های استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.
انتهای پیام/
سامانه بارشی جدید در راه آذربایجان‌غربی خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار