اسحاق جهانگیری؛

توسعه تعاونی‌ها راهگشای تحقق اهداف کشور است

1398/11/29 - 13:21 - کد خبر: 14781 نسخه چاپی

نصر: معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اجماعی در کشور ایجاد کرد، گفت: توسعه تعاونی‌ها می‌تواند راهگشای اهداف کشور و انقلاب‌ اسلامی باشد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، «اسحاق جهانگیری» صبح روز سه‌شنبه در آیین افتتاح همزمان ٣٢٢ طرح بخش تعاون در ٣١ استان کشور اظهار داشت: وجه اصلی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اجماع و تفاهم بین اقتصاددان‌ها و سیاستمداران کشور که البته نظرات متفاوتی همواره دارند ایجاد کرد.  
معاون اول رییس جمهوری افزود: هیچ‌کس از آنها در بندهای ٢۴ گانه هیچکدام از این بندها را اضافی نمی‌دانم و همه بندهای آنرا برای اقتصاد کشور راهگشا می‌دانند و هدف این نسخه مقاومت و مقابله با تکانه‌های اقتصادی برای کشور است که همه اقتصاددان‌ها و سیاست‌مداران تفاهم و اجماع دارند.
جهانگیری با بیان این که وضع کشور نسبت به آغاز تحریم های آمریکا بهتر است، گفت: آنها تصور می‌کردند با خارج شدن از برجام و بر اساس تجارب و کتاب هنر تحریم مطمئن بودند که اقتصاد ایران از هم می‌پاشد و ایران جشن چهل سالگی را نمی‌تواند بگیرد اما ما جشن ۴١ سالگی را امسال برگزار کردیم. 
معاون اول رییس جمهوری مهمترین عامل مقاومت در برابر تحریم ها را صبر و ایستادگی مردم دانست و گفت: آمریکایی ها واقعا فکر می کردند اقتصاد ایران از هم فرو می پاشد البته ضرباتی هم خوردیم اما با مدیریت و تدبیری که انجام شد قطعا روزهای بهتری در انتظار کشور است. 
جهانگیری گفت : وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از وزارتخانه های مهمی است که جنبه‌های کاری متفاوتی دارد و در همه بخش‌های اصلی اقتصاد به صورت جدی درگیر است و مسئولیت دارد.
وی با اشاره به بهره برداری از ۳۲۲ طرح مهم در حوزه تعاون خاطرنشان کرد: یک میلیون و ٧٠٠هزار نفر در این بخش مشغول به کارند که از همه آنها صمیمانه تشکر می کنم.
معاون اول رییس جمهوری اظهارداشت:  توسعه بخش تعاون به عنوان یکی از مهمترین بخش‌هایی که می تواند راهگشا باشد و در خیلی از مسائلی که می توان در اهداف و آرمان‌های انقلاب و جمهوری اسلامی و حتی فراتر به عنوان آرمان‌های اسلام مطرح کرد و باید به دنبال تحقق آنها باشیم، بخش تعاون می‌تواند چنین نقشی داشته باشد و چنین موقعیتی پیدا کند.
جهانگیری با بیان اینکه امروز مصادف با سالروز اعلام سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، گفت: معمولا در بین اقتصاددانان می گویند همیشه به تعداد اقتصاددان، راجع به مسائل اقتصادی نظرات وجود دارد با این حال وجه غالب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی این بود که اجماعی ایجاد کرده بود.
جهانگیری گفت: این اجماع به این معنا است که هیچ کس راجع به هیچ‌کدام از محورها و بندهای اقتصاد مقاومتی نمی‌گفت که این بندها، اضافی است و کاش نبود و همه می گفتند این ٢٤-٢٥بند اقتصاد مقاومتی جزو مسائلی است که در توسعه و اقتصاد کشور می‌تواند کارگشا باشد و نسخه خوبی برای اقتصاد ایران بود. به این دلیل که یک تفاهم و وحدت نظری روی این سیاست‌ها وجود داشت.
معاون اول رییس جمهوری گفت: ممکن است که برخی می‌گفتند جمله و بند دیگری به این ٢٤بند اضافه کرد اما این سیاست‌ها راهکار و مبنای ماشد.
 وی یادآورشد: هدف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی این بود که کشور را در مقابل تکانه‌های بیرونی مقاوم کند ما به هرحال به دلایل مختلف دیدیم که اقتصادهایی بودند که گاهی اوقات به خاطر تکانه‌هایی که از بیرون کشور دچار مشکل می‌شدند.
انتهای پیام/
توسعه تعاونی‌ها راهگشای تحقق اهداف کشور است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار