/ اطلاع رسانی /

«رونمایی از اولین داروی نوترکیب زهراوی؛ گام بلند شستا به سوی بین‌ المللی‌ سازی صنعت دارو»

1404/07/17 - 11:13 - کد خبر: 147381 نسخه چاپی

نصر: در مراسمی با حضور محمدرضا سعیدی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا)، و وحید قیامی، مدیرعامل شرکت داروسازی زهراوی، از نخستین محصول نوترکیب این شرکت در تبریز رونمایی شد؛ دارویی که می‌تواند گامی مهم در کاهش رنج بیماران و تحقق شعار «شستا بین‌المللی و نوآوری» باشد.

به گزارش نصر؛ محمدرضا سعیدی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا)، روز چهارشنبه ۱۶ مهرماه، در آیین رونمایی از نخستین محصول نوترکیب شرکت داروسازی زهراوی تبریز، با تأکید بر لزوم کاهش رنج مردم و حفظ مزیت رقابتی پایدار در سطح جهانی، گفت:برای دستیابی به مزیت رقابتی پایدار، سازمان‌دهی و فرآیندهای یادگیری در سطح شرکت‌ها باید مورد توجه قرار گیرد. شرکت زهراوی با توسعه استراتژی‌های یادگیری و جذب دانش از خارج سازمان، توانسته است به رشد چشمگیری دست یابد.
 

وی افزود: برای افزایش درآمد و دستاورد شرکت‌ها باید به توسعه محصولات جدید در بازارهای فعلی و نوین توجه کنیم. شستا با شعار شستا بین‌المللی و نوآوری، در مسیر کشف فرصت‌های جهانی گام برداشته است. همکاری‌های استراتژیک با شرکت‌های بین‌المللی، زمینه بهره‌مندی از دانش، مهارت و فناوری روز دنیا را فراهم می‌کند؛ اگر چراغ بین‌المللی‌سازی خاموش نشود، چراغ یادگیری نیز خاموش نخواهد شد.
سعیدی همچنین بر اهمیت جذب و حفظ نیروی انسانی نخبه در صنعت داروسازی تأکید کرد و گفت: در شرکت‌های داروسازی، با خلق ثروت و کاهش رنج مردم، نقشی مؤثر در بهبود سلامت جامعه و کاهش ارزبری داریم. با بین‌المللی‌سازی و صادرات، ارز را به کشور بازمی‌گردانیم و به تأمین نیازهای داخلی کمک می‌کنیم.
او با اشاره به همکاری شرکت زهراوی با پلتفرم اسنپ‌بک، افزود: در شش‌ماهه نخست امسال، شرکت داروسازی زهراوی با فروش ۷۲۴ میلیارد تومانی، رشد ۵۳ درصدی در فروش و ۱۸۰ درصدی در سود نسبت به سال گذشته داشته است. این دستاورد حاصل تلاش، نوآوری و مدیریت علمی است.
 

در ادامه، وحید قیامی، مدیرعامل شرکت داروسازی زهراوی تبریز، با اشاره به تاریخچه این شرکت گفت: زهراوی از سال ۱۳۷۰ در صنعت داروسازی فعال است و توانسته با وجود چالش‌های متعدد، سهم ۴۰ درصدی از بازار داروهای تخصصی و پیوندی را به دست آورد.
او افزود: در سال جاری فروش شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳ درصد رشد داشته است. ما سالانه بیش از ۵۰ میلیون آمپول تولید می‌کنیم و تمرکز اصلی‌مان بر داروهای تخصصی است.
قیامی درباره محصول جدید نوترکیب شرکت، «نوپوگراستیم»، توضیح داد: این دارو درمان مؤثری برای افزایش تعداد گلبول‌های سفید خون پس از شیمی‌درمانی است و از بروز عفونت‌ها و بستری‌های طولانی‌مدت جلوگیری می‌کند. با توجه به اینکه ۳۵ درصد از نیاز کشور در این حوزه از خارج تأمین می‌شود، تولید این دارو ضمن صرفه‌جویی ارزی، می‌تواند نقدینگی قابل‌توجهی را وارد کشور کند.
 

وی گفت: بازار هدف ما برای این دارو کشورهای ترکیه، آذربایجان، سوریه و افغانستان است و هدف‌گذاری ما تصرف ۲۵ درصد از بازار می‌باشد.
مدیرعامل زهراوی در پایان از تولید دومین داروی نوترکیب این شرکت تا پایان سال خبر داد و گفت: این محصول که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز تولید می‌شود، قادر است نیاز کل کشور را تأمین کند و بازاری به ارزش ۵۳۰ میلیارد تومان خواهد داشت.
انتهای پیام/
«رونمایی از اولین داروی نوترکیب زهراوی؛ گام بلند شستا به سوی بین‌ المللی‌ سازی صنعت دارو» نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار