"نیکوخصلت" در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نصر:

رنگ تبریز از آسمان نقره ای شده است / بساز بفروش ها، تبریز را به فقر فضای سبز دچار کردند

1398/02/24 - 10:42 - کد خبر: 1472 نسخه چاپی

نصر: "سعید نیکو خصلت" نایب رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری با حضور در تحریریه نخستین رسانه دیجیتال شمال غرب کشور به سئوالات خبرنگاران این رسانه پاسخ داد.

به گزارش نصر، سعید نیکوخصلت با حضور در تحریریه  آژانس خبری تحلیلی نصر این آژانس خبری را به عنوان مرجع خبری در سطح کشوری و حتی فراملی دانست و گفت: همواره در بیان مطالبات اجتماعی پیشگام است و بسیاری از ابهامات پیش آمده را روشنگری می کند، من نیز به عنوان عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز و یک شهروند از فعالیت ها و صداقداقتان نسبت به مردم قدردانی می کنم.

***

قطع درختان به سرمایه اجتماعی آسیب می زند

وی در خصوص قطع درختان منطقه آذربایجان که اخیرا به یکی از دغدغه های اصلی هر فرد در آذربایجان شرقی تبدیل شده است، گفت : افزایش قطع درختان در منطقه آذربایجان به دلیل تنفسی است که به جنگل های شمالی  مبنی بر عدم قطع درختان در این منطقه تا مدت کوتاهی داده شده است و از این رو نیاز صنعت چوب از درختان صنوبر  این استان که تا ۶ سالگی می‌تواند به بازده مطلوب برای برداشت چوب می رسند، تهیه می شود.  

وی با بیان اینکه رویه قطع درختان که فرصتی برای صنعت چوب کشور به حساب می یابد نباید به یک تهدید  برای درختان منطقه آذربایجان تبدیل شود، اذعان داشت:اگر  این روند به صورت بی رویه ادامه پیدا کند جنگل های شمالغرب که نوعی سرمایه اجتماعی هستند از میان می روند.

وی افزود: از دانشگاه ها و اساتید در خواست کرده ایم تا به  تصویرهای ماهواره ای از مناطق جنگلی آذربایجان دسترسی پیدا کنند و در اختیار ما قرار دهند تا درصورت ایجاد تغییرات در بافت جنگلی اخطارهای لازم داده شود، همچنین برای پیشگری از آسیب های احتمالی به جنگل های آذربایجان، دولت می تواند برای واردات درخت صنوبر از خارج از کشور ارز تخصیص دهد.

وی اضافه کرد:اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز نیز نسبت به حساس سازی مسئولین در این مسئله جلسات پیاپی با نمایندگان مجلس و استاندار برگزار کرده اند تا سخت گیری های لازم انجام گیرد.

  نایب رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری در ادامه در خصوص فقر فضای سبز در تبریز با بیان اینکه با نگاهی از بالا به این شهر تنها نمایی از قوطی کبریت های نقره ای به چشم می خورد، اظهار داشت:متاسفانه در سیر تاریخی تبریز بساز و بفروشی به یک شغل فراگیر تبدیل شد و بدون توجه به فضای سبز شهر ساختمان سازی روز به روز بیشتر شد.

   وی با ابراز ناراحتی از اینکه چشم از سرمایه های دراز مدت و کارآفرینی برداشته ایم، گفت: پول خود را در اولین فرصت در بساز و بفروشی که سرمایه ای کوتاه مدت است سرمایه گذاری کرده ایم.

 

لزوم توجه به ورزش های همگانی و ایجاد زیرساخت عمرانی ورزشی در سطح شهر

این دکترای فیزیولوژی ورزشی از دانشگاه تهران با اشاره به لزوم رشد فضای تربیتی در حوزه ورزش، اذعان داشت: نزدیک به هزار دانش آموزشی که توان مالی شرکت در رشته های ورزش های تخصصی را نداشتند توسط مسئولین آموزش و پرورش شناسایی کرده و به همت شهرداری با تهیه تجهیزات لازم کلاس های آموزشی برگزار کردیم.

وی افزود:مربیانی که در رشته های مختلف ورزشی به این دانش آموزان اختصاص داده شده اند توسط آموزش و پرورش انتخاب شده اند و تاکید شده است که در حین آموزش به تشویق و کار تیمی تاکید داشته باشند.

وی با بیان اینکه برای توسعه ورزش همگانی،گسترش پارک های ورزشی  و احداث تجهیزات ورزشی در پارک های عمومی در دستور کار شورا قرار گرفت، اظهار داشت:دوچرخه سواری نیز یکی از ورزش های همگانی به شمار می آید و استفاده از آن علاوه بر فرهنگ سازی نیازمند زیرساخت های عمرانی مناسب است.

نیکوخصلت با اشاره به اینکه استفاده از دوچرخه در سطح تبریز مسیر دوچرخه میدان ساعت تا شهید بهشتی و راهنمایی تا اول پارک ائل گلی وضعیت مناسبی ندارد، اذعان داشت:این سه شنبه در کمپین سه شنبه های بدون خودرو شرکت نکردم چرا که به هفته ها و ماه های بدون خودرو اعتقاد دارم و اینکه صرفا روز خاصی به این موضوع اختصاص داشته باشد و جنبه شعاری پیدا کند معتقد نیستم.
وی ادامه داد: ساماندهی مسیرهای دوچرخه نیازمند یک طرح جامع شهری و مطالعات پیرامون مسیرهای مختلف تبریز است و اگر این وحدت نظر و رویه ادامه پیدا کند تا پایان این دوره از شورا زیرساخت های عمرانی مسیر دوچرخه حدود 30 کیلومتر احداث و سامان دهی خواهد شد.

این چهره ورزشی شورای اسلامی تبریز در خصوص وضعیت سازمان ورزش شهرداری تبریز گفت: پیگیر این موضوع هستیم و از شهردار تقاضا کرده ایم که فرد مناسبی را برای مدیریت این مجموعه انتخاب کند،ادغام سازمان های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در شهرداری به شرطی نتیجه می دهد که معاونین این مجموعه یا یکدیگر تعامل لازم را داشته و به صورت تیمی کار کنند.
وی اضافه کرد:در ورزش های شهرداری  که هزینه های هنگفت برای خرید بازیکن غیر بومی برای تیم های استانی خرج می شد که معمولا هیچ دستاوردی هم ندارد نیز بازنگری می شود.

خانه های تاریخی  آهنگ و هویت شهر هستند

این عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز در ارتباط با برگزاری هفته های فرهنگی و رویداد های بین المللی مرتبط با تبریز در ایران و خارج از کشور، گفت:تا کنون هفته های فرهنگی بسیاری به اسم تبریز برگزار شده است اما نتایج مثبتی نداشته اند و نیاز به یک برنامه ریزی منسجم دارد، در ایین فکر هستیم که اینگونه برنامه ها در کشورهای خارجی توسط خود ساکنین مقیم یک کشور که تبریزی هستند برگزار شود.
وی با اشاره به حضور نخبگان اقتصادی تبریزی مقیم خارج و یا شهرهای دیگر ایران با سرمایه های بالا ، اظهار داشت:می توان با ایجاد فضای اعتماد و فرصت سرمایه گذاری  می توان گردش مالی تجار و حجم انبوهی از ثروت که در دست افراد سرمایه گذار ایرانی مقیم خارج است به تبریز جذب کرد.

نیکوخصلت در پایان سخنان خود با اشاره ای به لزوم احیا و تملک خانه تاریخی در تبریز ، خاطرنشان کرد:خانه های تاریخی  آهنگ و هویت شهر هستند و باید در حفظ و تملک آنها توجه ویژه ای نشان داد و فضای اینچنین را به محل رفت و آمد شهروندان، کتابخانه و یا محلی برای رویدادهای فرهنگی تبدیل نمود.

---------------------------
گفتگو از امیر کریم زاد شریفی - گلناز پورنامی

--------------------------

انتهای پیام/

رنگ تبریز از آسمان نقره ای شده است / بساز بفروش ها، تبریز را به فقر فضای سبز دچار کردند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار