عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

فرصت ۳ماهه مجلس به دولت برای حذف یارانه های نقدی طبقه بندی شده

1398/02/22 - 14:56 - کد خبر: 1467 نسخه چاپی

نصر: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ماهانه در خانه ملت 35 هزار میلیارد ریال در قالب یارانه نقدی در کشور پول پاشی می شود و مجلس شورای اسلامی 3 ماه به دولت برای هماهنگی حذف یارانه های نقدی برای دسته بندی خانوار فرصت داده است.

به گزارش نصر به نقل از ستاد اطلاع رسانی ششمین دوره معرفی برترین شرکت های منطقه غرب و شمالغرب کشور،" معصومه آقاپور" با بیان اینکه در بودجه 98 حدود 14 میلیارد دلار برای تامین ارزاق عمومی در نظر گرفته شده است، افزود: ساز و کاری برای دولت طرح شده تا یارانه های نقدی و غیرنقدی خانوار افزایش یابد و این کار با ارائه سبدهای غذایی شروع شده است.
وی افزود: ماهانه در خانه ملت 35 هزار میلیارد ریال در قالب یارانه نقدی در کشور پول پاشی می شود و مجلس شورای اسلامی 3 ماه به دولت برای هماهنگی حذف یارانه های نقدی برای دسته بندی خانوار فرصت داده است.
آقاپور بر هدفمندی توزیع یارانه ها تاکید کرد و گفت: پرداخت ماهانه این مبلغ به معنای این است که زخمی که باز شده ترمیم می شود و سر ماه روی آن فلفل و نمک می پاشیم.
وی اذعان کرد: از طریق سیستم بانکی و با اعمال سیاست های تشویقی می توانیم 11 هزار میلیارد ریال حجم نقدینگی را کم کنیم ولی آخر ماه دوباره 35 هزار میلیارد ریال به جامعه تزریق می شود که این امر تاثیر سیاست های تشویقی در کاهش حجم نقدینگی را از بین می برد.

وی تصریح کرد: دشمن با اعمال اهداف سیاسی علیه جمهوری اسلامی خواه ناخواه هیزمی به آتش بحران اقتصادی کشور ما می ریزد و آن را شعله ورتر می کند.
وی ابراز کرد: دشمن در این زمینه کار خود را به خوبی انجام می دهد و از راه های مختلف مانند جنگ رسانه ای، تبلیغاتی و اقتصادی استفاده می کند.

آقاپور با اشاره به اینکه آفت های اقتصادی کشور یا منشاء سیاسی، پست های مدیریتی یا عدم ثبات دارد، اظهار کرد: این دوران کوتاه مدت بوده و اگر این فشارها برداشته شود، اقتصاد ایران مثل فواره رشد خواهد کرد.

انتهای پیام/

فرصت ۳ماهه مجلس به دولت برای حذف یارانه های نقدی طبقه بندی شده نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار