به منظور مشاوره و کمک به شهرداری و شورای شهر؛

طرح تشکیل فراکسیون زنان، نخبگان و مدیران و کارگری شورای اسلامی کلانشهر تبریز تصویب شد

1398/11/27 - 16:22 - کد خبر: 14653 نسخه چاپی

نصر: ​​​​​​​طرح پیشنهادی اعضای شورا برای تشکیل فراکسیون‌های بانوان، فراکسیون کارگری و فراکسیون نخبگان و مدیران برای مشاوره و کمک به شهرداری و شورای شهر تصویب شد.

به گزارش نصر، طرح تشکیل «فراکسیون زنان شورای اسلامی شهر تبریز» که با پیشنهاد سونیا اندیش نائب رییس شورای اسلامی شهر تبریز مطرح شده بود با اهداف ذیل مورد تصویب اعضا شورا قرار گرفت.

با توجه به این واقعیت که نیمی از جمعیت هر شهری را زنان آن شهر تشکیل می دهند، انتظار می رود که حضور و نقش این بخش از جامعه در طرح ها و برنامه های شهری به شکل مطلوبی دیده شود ولی متاسفانه این حضور بسیار کم رنگ بوده و باعث غفلت از مسائل خاص این بخش از جامعه در مدیریت شهری گردیده است.

لذا ما اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز با هدف ایجاد بستری برای تمرکز و توجه بیشتر به مسائل زنان در شهر تبریز و بهر ه گیری از نخبگان فعال در این حوزه، پیشنهاد تشکیل فراکسیون زنان شورای اسلامی کلانشهر تبریز را با اهداف ذیل ارائه می دهیم.
اهداف:
بررسی و مطالعه تخصصی تر مشکلات و مسائل شهری از منظر جمعیت زنان تبریز
ایجاد بستر برای آشنایی، همکاری و همفکری نخبگان زن تبریزی در زمینه های مختلف علمی، ورزشی، فرهنگی و ...
تلاش در جهت کاهش تبعیضات موجود در مسائل شهری و نزدیک شدن به عدالت جنسیتی
تلاش در جهت ارتقای سطح کارکنان زن شاغل در مجموعه شهرداری و افزایش ظرفیت این مجموعه برای حضور زنان در سطوح مدیریتی
حمایت از طرح های زنان کارآفرین شهری
ارتباط با تشکل های مردم نهاد فعال در حوزه زنان
تلاش در جهت شناسایی مشکلات زنان در معرض آسیب و ایجاد اماکنی برای حمایت از آنان
ایجاد تعامل با فراکسیون زنان مجلس و معاونت های زنان ادارات و نهادهای دولتی جهت بهره گیری از ظرفیت آنها در راستای حل مسائل شهری

در ادامه همچنین اهداف تعیین شده جهت تشکیل «فراکسیون نخبگان شورای اسلامی شهر تبریز» که با پیشنهاد غلامحسین مسعودی ریحان طرح شده بود به شرح زیر قرائت شده و مورد تصویب اعضا شورا قرار گرفت. با عنایت به این که در دنیای مدرن نیروی انسانی به عنوان سرمایه و ثروت لایزال قلمداد می شود و نیروی انسانی کارآمد و اثربخش می تواند بهره وری سازمانها را ارتقاء دهد.

با آموزش و از قوه به فعالیت رساندن همین نیروها می توان تحولی عظیم در سازمانها ایجاد کرد و با هم افزایی توان نیروها انرژی موجود را به سینرژی تبدیل نمود.

مدیریت توانمند در سازمانها علی الخصوص در بدنه شهرداری می تواند اندوخته مثبوت و دانش موجود سازمان را به ثروت تبدیل کند.
مدیر آگاه و بروز با بکارگیری تکنولوژی و متدهای جدید رایج در جهان نیروها و ابزار موجود سازمان را ریکاوری نموده و توان و دانش نیروها را بروز نموده و سازمان و نیروها را با سازمان های همتای خود در کشور و جهان هم قدم و همتراز نماید.
همین اقدامات و تکانه ها علاوه بر ارتقاء بهره وری سازمان ها می تواند سرمایه اجتماعی و همدلی و هم آوایی و شادی و نشاط در بدنه سازمان و باعث ارتقاء رونق اقتصادی و تولید کسب و کار و افزایش رفاه اجتماعی در شهر باشد.
متأسفانه با مطالعه و بررسی میدانی شاهد عدم بکارگیری و عدم استفاده از تجارب و تخصصها و استعدادها و توانائی ها و عدم مشارکت نیروی متبحر و متخصص در تصمیم سازی ها و تصمیم گیریها و عدم توجه به اصل شایسته سالاری و به گزینی از نیروهای شایسته و توانا در مدیریتها.
عدم استفاده از نیروهای جوان بروز و اندیشمند و علی الخصوص  عدم توجه به مهارتها و توانائیها و عدم بکارگیری شایسته و بایسته و در شأن بانوان در سازمانهای مختلف شهر تبریز و شهرداری تبریز فلذا شاهد به هرز رفتن سرمایه های نیروی انسانی و از همین سبب شاهد پایین بودن بهره وری در بدنه سازمانها و شهرداری می باشیم و گاهی هم شاهد تراژدی فرار مغزها و سرمایه ها از استان و شهر تبریز باشیم و گواه این ادعا پایین بودن نرخ رشد جمعیت در استان عزیزمان ( در اثر کوچ به سایر شهرهای کشور و خارج کشور ) است.
بدین جهت اعضای شورای اسلامی شهر تبریز طرحی را باعنوان " فراکسیون نخبگان و مدیران نخبه " جهت مشارکت دادن در فرآیند تصمیم سازی و تصمیم گیری سازمانهای شهر تبریز و شهرداری تبریز آماده نموده جهت طی مراحل قانونی به خدمت شریف تقدیم می دارد.
انتهای پیام/
 طرح تشکیل فراکسیون زنان، نخبگان و مدیران و کارگری شورای اسلامی کلانشهر تبریز تصویب شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار