بخشدار مرکزی بناب؛

۶۳ میلیارد ریال طرح عمرانی در روستاهای بناب اجرا شد

1398/11/27 - 14:07 - کد خبر: 14648 نسخه چاپی

نصر: بخشدار مرکزی بناب گفت: امسال برای اجرای طرح های عمرانی در روستاهای شهرستان ۶۳ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، محمد پورناجی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: اصلاح، ترمیم، لکه گیری و بهسازی آسفالت، اجرای جدول گذاری و کانیوو، اجرای کف پوش، مسیرگشایی، شن ریزی و آب رو از جمله مهم ترین عملیات عمرانی در حال اجرا در روستاهای بخش مرکزی است.
وی همچنین با بیان اینکه سال ۹۸ سال نهضت آسفالت ریزی در روستاهای بناب بود؛ اعلام کرد: امسال ۱۳۰ هزار مترمربع آسفالت ریزی با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال در روستاهای شهرستان اجرا شده است .
پورناجی با بیان اینکه بیشتر روستاهای شهرستان به سیستم مکانیزه سطل و جمع آوری زباله مجهز هستند؛ گفت: سیاست های نظام و دولت در روستاها بر روی سه اصل کاهش بیکاری، ایجاد اشتغال و رونق تولید متمرکز است.
وی اعلام کرد: برای جبران خسارات ناشی از سیل در روستاهای منطقه به باغداران و کشاورزان خسارت دیده ۱۹ میلیاردریال در قالب وام و تسهیلات بلاعوض پرداخت شده است.
بخشدار مرکزی بناب اظهار کرد: دهیاری ها و بنیاد مسکن مشارکت خوبی در اجرای طرح های عمرانی بخصوص در بحث مقاوم سازی خانه های روستایی داشتند و اقدامات خوبی در بحث مقاوم سازی مساکن روستایی انجام گرفته است.
پورناجی از تجهیز روستاهای آخوند قشلاق و روشت بزرگ همزمان با دهه مبارک فجر به تجهیزات و امکانات دندانپزشکی خبرداد و گفت: برخی از روستاهای شهرستان از ظرفیت خوب گردشگری برخوردارند، از جمله سد دوش و تالاب قره قشلاق که بی نظیر هستند و در فصل تابستان گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کنند.
وی با اشاره به تأسیس سالن ورزشی در روستاهای قره چپق، روشت بزرگ و شهر خوشه مهر خاطرنشان کرد: سالن ورزشی در روستاهای پنج گانه خانه برق نیز در حال احداث است که امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبار سال آینده شاهد تکمیل و بهره برداری از این سالن ورزشی باشیم.
پورناجی وجود شهرک صنعتی در شهر خوشه مهر را ظرفیت بالایی برای اشتغال زایی در منطقه دانست و اضافه کرد: برای رونق دهی به این شهرک و ادامه فعالیت برخی واحدهای تعطیل قرار است بزودی جلسه ای با حضور مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان آذربایجان شرقی در این شهرک تشکیل و راهکارهای لازم برای رونق اشتغال در این شهرک ارائه شود.
وی گفت: در کنار کارهای انجام شده انتظار داریم با تخصیص اعتبارات مورد نیاز شاهد تصویب و اجرای طرح هادی و فازهای جدید طرح هادی در روستاهای شهرستان باشیم.
شهرستان بناب با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده و از این تعداد جمعیت حدود ۵۰ هزار نفر در ۲۸ روستای شهرستان ساکن هستند که از سال گذشته روستای خوشه مهر به شهر ارتقا یافته است.
انتهای پیام/
۶۳ میلیارد ریال طرح عمرانی در روستاهای بناب اجرا شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار